PDA

View Full Version : جميع المعلومات التقنية عن تويوتا لاندكروزر برادو 2003 (جديد)


AMG
03-09-2002, 05:23 PM
http://media8.motorcities.com/02I1L225928426A.jpeg

http://media8.motorcities.com/02I1L225928426B.jpeg

First vehicle in the world to have Hill-start Assist Control (HAC)

New Toyota Downhill Assist Control – DAC – most precise on market

Available in either three or five-door bodystyles with a choice of petrol or diesel engines

More luxurious and higher quality interior matched to legendary reliability and durability

Most powerful car in class (163DIN hp 3.0-litre D-4D turbo diesel, 249DIN hp 4.0-litre petrol V6)

New V6, 4.0-litre petrol engine gives 0–62mph in 9.5 seconds

New limited slip centre differential

Exterior designed in Europe

Semi-active suspension (TEMS) standard on top of the range five-door

Front, side and curtain airbags as standard on all grades

Diesel powered version on sale in the UK in January 2003, petrol in March 2003

The all-new 4.0-litre, V6 petrol engine, available early in 2003, is the most powerful six-cylinder petrol powerplant in the class and gives the new Land Cruiser premium passenger car performance with a top speed of 112mph (180 km/h) and 0-62mph acceleration in 9.5 seconds. This lightweight alloy V6 develops 183kW (249DIN hp) at 5,200rpm and has 382Nm of torque at 3,200rpm. This is also the most powerful engine ever installed in a production Land Cruiser.

Electric power seats and seat heaters

Full dual zone climate control

Cruise control

Optitron instrument illumination

Turn-by-turn satellite navigation with ETA (Electronic Traffic Avoidance)

Full map DVD based satellite navigation system with EMV screen
The new Toyota Land Cruiser is the first vehicle in the world to be fitted with Hill-start Assist Control (HAC). On ascents, HAC detects any backward slippage and slightly applies a braking force to slow down the vehicle, hence reducing slippage, regaining forward momentum and assisting the driver for starting. HAC will be available on all top of the range five-door models.

A second function is the class leading Downhill Assist Control – a brake control system which works automatically on the wheels to control speed and prevent the vehicle from slipping down the hill out of control. The Toyota DAC is more precise and offers better control than other existing systems on the market today, thanks to its individual control of the wheels’ speed.

زورو الامارات
03-09-2002, 10:52 PM
السلام عليكم

محرك 4000 سي سي 6 سلندر على شكل 7 يعطي 249 حصان

شي جميل جدا وشغل تويوتا في عالم الفورويل ماعليه غبااار ابدا
لكن يغامرون كثير في التصاميم نادرا مايعجبك تصميم من تويوتا 100% لكن تشتري طمعا في سهوله الصيانه وتوفر قطع الغيار ورخصها

هذا الطراز سيهدد الباجيرو خصوصا بعد ما انتشر بموديلة الجديد.

لكن في ملاحظه للشباب محركات ال 6 سلندر في تويوتا تشتهر بصرفيتها المبالغ فيها

خذ مثال على ذلك خزان اللاندكروزر 97 الاساسي 90 لتر
يجعلك تقطع داخل المدينه 380-390 كيلو وعلى الخطوط الخارجية بحدود 420 ماذا يعني هذا الشي ؟

لو قارنا مع المحركات الامريكية سنجد الامريكية تتفوق على اليابانية وهي اقتصادية جدا في السفر واصحاب الجمسات والكوابرس يعلمون

SKYLINE GTR
07-09-2002, 04:49 AM
مشكورين يا شباب

لكن مسألة انها تغطي على الباجيرو قوية شوي

منافسها الرئيسي الحين هي الباثفايندر

كلينت ايستوود
07-09-2002, 05:28 AM
http://www.pps.net.au/skips4x4/trippics/wedge_1jun2002/2668.JPG

ثانيا:لو قارنا مع المحركات الامريكية سنجد الامريكية تتفوق على اليابانية وهي اقتصادية جدا في السفر واصحاب الجمسات والكوابرس يعلمون

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

جبت العيـــــــــد انت !!!

S8
07-09-2002, 04:03 PM
انت جربت السوبر بان من 92الى 99 في سفر؟:rolleyes:

كلينت ايستوود
09-09-2002, 06:52 AM
ممكن تكون مريحه

لكن اقتصاديه في استهلاك البنزين ؟؟؟!!!

كثّرلي منها :cool: