دمعة لم تجف
11-11-2002, 03:25 AM
تذكير بالشخصيات الاساسية :
الدكتور حنفي كاوتش دكتور نفساني
الممرضة سميحة المستكاوي التمرجي عباس الغيط
ضيف العيادة في هذه الحلقة :
دمعة لم تجف
------------------------------------
داخل صالة الاستقبال في العيادة
وززززززززززززززززززززززززززززززز
طعععععععععععععععععععع
التمرجي عباس: الحمد لله الشبشب خبط بالصرصور على طوول ...
ويقترب عباس من الشبشب أكثر .. فأكثر ...
التمرجي عباس: الله !!! دا لسه بيحرك رجليه !!! مع أن دماغه مفشفشه ومخه ملطخ الأرض ( الله يقرفك )
ويدخل أنا ... قصدي يدخل دمعة :)
التمرجي عباس: انتا جيت أخيراً ؟؟
دمعة لم تجف ( بتعجب ) : أيوه جيت ؟؟ ليش كنتم منتظريني ؟؟
التمرجي عباس: أيوه منتظرينك من أول ما المجاري طفحت
دمعة لم تجف ( بتعجب ) : وأنا وش دخلني بالمجاري ؟؟
التمرجي عباس: ليه هو مش حضرتك السباك ؟
دمعة لم تجف : لاااااااااا ........ أنا مراجع عندي موعد مع الدكتور حنفي .
التمرجي عباس: أها ... آسف حسبت السباك :D
لا ماني سباك ولا نجار ... أبغى أدخل على الدكتور هو عنده أحد ؟؟
التمرجي عباس: لا ماعندوش حد ... تفضل
ويدخل دمعة لم تجف على الدكتور حنفي ، ويجده يلعب شطرنج مع الممرضة سميحة :D
الممرضة سميحة : كــــــــش ملك يا حنفي
الدكتور حنفي : لا ما تكشكشيني أنا ما بحبش الكشكشة .
الممرضة سميحة : خلاص أنا غلبتك اللعبة خلصت
الدكتور حنفي : آآآآآآه لو كنا نلعب عشرة طاولة ... كنت ما سبتكيش تغلبيني .
دمعة لم تجف : أحم أحم
دكتور حنفي : أيوه عاوز أية ؟؟
دمعة لم تجف : أنا دمعة عندي موعد معك الان !!!
دكتور حنفي : أها ..... اتمدد على السرير يا أبني
وتمدد دمعة لم تجف على السرير بعد أن خلع شماغة البسام البصمة الجنائية وخلع جزمته الإيطالية السوداء المصنوعة الجلد الطبيعي وظهر شرابه المثقوب الذي أشتراها من محلات كل شيء بعشرة :D
دكتور حنفي : أيوه يا أبني مالك أحكي لي فيك أيه ؟؟
دمعة لم تجف : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه يا دكتور .
دكتور حنفي : يا لهوي ... باين أنك متعقد قوي ومهموم ..... يا سميحة يا سميحة ... هاتي انترفولين لو سمحتي
الممرضة سميحة : الـ انترفولين خلص يا دكتور !!
دكتور حنفي : يخرب بيتكم ... أنا أمبارح شايف كرتونة في التلاجة .
الممرضة سميحة : أيوه صحيح يا دكتور بس الواد عباس التمرجي كان بينظف غرفة الكشف قام خبط التلاجة برجله فوقعت وأتكسر كل حاجة فيها .
دكتور حنفي : ربنا يخده بستين نيلة .. أبعتيه يروح يجيب علبة من الأجزخانة بسرعة .
وبعد خمسة دقائق يعود عباس وبيده الحقنة و ....
دمعة لم تجف : أأأأأأأأي .... بشويش
عباس التمرجي : ما عليش يا أفندينا .. أصلي كنت متحمس أوي .
دمعة لم تجف : وأنت تحسب بيدك سيف تحارب فيه الاعداء ... خلاص طس
وبدأ مفعول الأبرة بالتغلغل بجسد دمعة لم تجف ثم ...
دمعة لم تجف : الله يلعن الحب .
دكتور حنفي : ليه يا ابني الحب حاجة لزيزة .
دمعة لم تجف : لا لا الحب مـــــــر وعلقم
دكتور حنفي : طب ليه بتقول كده عن الحب ؟
دمعة لم تجف : حبيبتي جننتني بتصرفاتها
دكتور حنفي : ليه هي عملت فيك أيه ؟؟ دمعة لم تجف : تصور يا دكتور أكلمها بالتلفون وأقولها أحبك ، تدري وش ترد وتقول ؟
دكتور حنفي : أكيد بتقول وأنا كمان أحبك وأدوب في دباديب عينيك
دمعة لم تجف : لا !!!
دكتور حنفي : أمال بتقول أيه ؟؟
دمعة لم تجف : تقولي دارية !!
دكتور حنفي : يا لهوي .. أما حاجة غريبة والله .
دمعة لم تجف : وأزيد من الشعر بيت ، في رمضان أنتظرها تهنيء بعد ما هنيتها برسالة ... تتوقع وش سوت ؟؟
دكتور حنفي : أكيد قالت لك : ( دارية ) هههههه
دمعة لم تجف : لا ... قلت لها أنتي رقم 1000 اللي هناني برمضان قالت عادي شيل الأصفار :(
دكتور حنفي : أعذرها يا أبني يمكنها لسه متعلمة درس في الجمع والطرح وحبت تجربه معاك .... وأيه تاني فضفض اللي جواك يا أبني .
دمعة لم تجف : لو أعمل أي شيء ما يعجبها ، ولو يسوي غيري شيء أقل منه كان تقول فيه قصائد مدح وثناء .
دكتور حنفي : يمكنها عاوزة تشعللك شوية .. وتخليك تغير .
دمعة لم تجف : أي تشعلني يا دكتور ؟؟!!!
دكتور حنفي : يا ابني النسوان دول شغلتي أصلي لما كنت بعاكس الست كانت بتتدلع وتقولي أختشي يا حمار يا قليل الأدب وأنا عارف أنه مبسوطة من الكلام اللي بتسمعه مني
دمعة لم تجف : وأنت مبسوط إذا قالت يا حمار ؟
دكتور حنفي : لا ما أتبسطش .. بس أعرف أن السنارة غمزت :)
دمعة لم تجف : أها
دكتور حنفي : كمل كلامك يا أبني
دمعة لم تجف :وغير كذا هي ما تحسسني بحبها لي ولا أنا أحس بمشاعرها تجاهي
دكتور حنفي : يمكنها مكسوفة منك
دمعة لم تجف :معقولة تكون مكسوفة رغم العشرة الطويلة بيننا
دكتور حنفي :أيوه معقولة .. أنت واخذ بال حظرتك فيه نوع من الستات زي كده كتير بيتكسفوا من ازواجهم
دمعة لم تجف :طيب والعمل يا دكتور ؟
دكتور حنفي : سيبها
دمعة لم تجف : مقدر
دكتور حنفي :سيبها وأنا أجوزك أحسن منها .... دي سميحة عندها بنت أخت تجنن
دمعة لم تجف :لا تكفى فكنا من هذي السيرة ... أتحمل أذاها ولا أحملها أذية
دكتور حنفي : بتحبها لهذة الدرجة ... معقولة
دمعة لم تجف : الحب عذاب
دكتور حنفي : هو ماليكش غير حل واحد
دمعة لم تجف : الحقني فيه يا دكتور
دكتور حنفي : الصبر ثم الصبر ثم الصبر
ويخرج دمعة لم تجف من العيادة وهو يردد الصبر الصبر ...
التمرجي عباس : هو المريض دا أتجنن وإلا أية ؟؟
الممرضة سميحة : لا يا عباس دا من الفئة (ج) من مراجعي العيادة
التمرجي عباس : وتطلع أية الفئة (ج) ؟؟
الممرضة سميحة : دي فئة العشاق
النهاية .
الدكتور حنفي كاوتش دكتور نفساني
الممرضة سميحة المستكاوي التمرجي عباس الغيط
ضيف العيادة في هذه الحلقة :
دمعة لم تجف
------------------------------------
داخل صالة الاستقبال في العيادة
وززززززززززززززززززززززززززززززز
طعععععععععععععععععععع
التمرجي عباس: الحمد لله الشبشب خبط بالصرصور على طوول ...
ويقترب عباس من الشبشب أكثر .. فأكثر ...
التمرجي عباس: الله !!! دا لسه بيحرك رجليه !!! مع أن دماغه مفشفشه ومخه ملطخ الأرض ( الله يقرفك )
ويدخل أنا ... قصدي يدخل دمعة :)
التمرجي عباس: انتا جيت أخيراً ؟؟
دمعة لم تجف ( بتعجب ) : أيوه جيت ؟؟ ليش كنتم منتظريني ؟؟
التمرجي عباس: أيوه منتظرينك من أول ما المجاري طفحت
دمعة لم تجف ( بتعجب ) : وأنا وش دخلني بالمجاري ؟؟
التمرجي عباس: ليه هو مش حضرتك السباك ؟
دمعة لم تجف : لاااااااااا ........ أنا مراجع عندي موعد مع الدكتور حنفي .
التمرجي عباس: أها ... آسف حسبت السباك :D
لا ماني سباك ولا نجار ... أبغى أدخل على الدكتور هو عنده أحد ؟؟
التمرجي عباس: لا ماعندوش حد ... تفضل
ويدخل دمعة لم تجف على الدكتور حنفي ، ويجده يلعب شطرنج مع الممرضة سميحة :D
الممرضة سميحة : كــــــــش ملك يا حنفي
الدكتور حنفي : لا ما تكشكشيني أنا ما بحبش الكشكشة .
الممرضة سميحة : خلاص أنا غلبتك اللعبة خلصت
الدكتور حنفي : آآآآآآه لو كنا نلعب عشرة طاولة ... كنت ما سبتكيش تغلبيني .
دمعة لم تجف : أحم أحم
دكتور حنفي : أيوه عاوز أية ؟؟
دمعة لم تجف : أنا دمعة عندي موعد معك الان !!!
دكتور حنفي : أها ..... اتمدد على السرير يا أبني
وتمدد دمعة لم تجف على السرير بعد أن خلع شماغة البسام البصمة الجنائية وخلع جزمته الإيطالية السوداء المصنوعة الجلد الطبيعي وظهر شرابه المثقوب الذي أشتراها من محلات كل شيء بعشرة :D
دكتور حنفي : أيوه يا أبني مالك أحكي لي فيك أيه ؟؟
دمعة لم تجف : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه يا دكتور .
دكتور حنفي : يا لهوي ... باين أنك متعقد قوي ومهموم ..... يا سميحة يا سميحة ... هاتي انترفولين لو سمحتي
الممرضة سميحة : الـ انترفولين خلص يا دكتور !!
دكتور حنفي : يخرب بيتكم ... أنا أمبارح شايف كرتونة في التلاجة .
الممرضة سميحة : أيوه صحيح يا دكتور بس الواد عباس التمرجي كان بينظف غرفة الكشف قام خبط التلاجة برجله فوقعت وأتكسر كل حاجة فيها .
دكتور حنفي : ربنا يخده بستين نيلة .. أبعتيه يروح يجيب علبة من الأجزخانة بسرعة .
وبعد خمسة دقائق يعود عباس وبيده الحقنة و ....
دمعة لم تجف : أأأأأأأأي .... بشويش
عباس التمرجي : ما عليش يا أفندينا .. أصلي كنت متحمس أوي .
دمعة لم تجف : وأنت تحسب بيدك سيف تحارب فيه الاعداء ... خلاص طس
وبدأ مفعول الأبرة بالتغلغل بجسد دمعة لم تجف ثم ...
دمعة لم تجف : الله يلعن الحب .
دكتور حنفي : ليه يا ابني الحب حاجة لزيزة .
دمعة لم تجف : لا لا الحب مـــــــر وعلقم
دكتور حنفي : طب ليه بتقول كده عن الحب ؟
دمعة لم تجف : حبيبتي جننتني بتصرفاتها
دكتور حنفي : ليه هي عملت فيك أيه ؟؟ دمعة لم تجف : تصور يا دكتور أكلمها بالتلفون وأقولها أحبك ، تدري وش ترد وتقول ؟
دكتور حنفي : أكيد بتقول وأنا كمان أحبك وأدوب في دباديب عينيك
دمعة لم تجف : لا !!!
دكتور حنفي : أمال بتقول أيه ؟؟
دمعة لم تجف : تقولي دارية !!
دكتور حنفي : يا لهوي .. أما حاجة غريبة والله .
دمعة لم تجف : وأزيد من الشعر بيت ، في رمضان أنتظرها تهنيء بعد ما هنيتها برسالة ... تتوقع وش سوت ؟؟
دكتور حنفي : أكيد قالت لك : ( دارية ) هههههه
دمعة لم تجف : لا ... قلت لها أنتي رقم 1000 اللي هناني برمضان قالت عادي شيل الأصفار :(
دكتور حنفي : أعذرها يا أبني يمكنها لسه متعلمة درس في الجمع والطرح وحبت تجربه معاك .... وأيه تاني فضفض اللي جواك يا أبني .
دمعة لم تجف : لو أعمل أي شيء ما يعجبها ، ولو يسوي غيري شيء أقل منه كان تقول فيه قصائد مدح وثناء .
دكتور حنفي : يمكنها عاوزة تشعللك شوية .. وتخليك تغير .
دمعة لم تجف : أي تشعلني يا دكتور ؟؟!!!
دكتور حنفي : يا ابني النسوان دول شغلتي أصلي لما كنت بعاكس الست كانت بتتدلع وتقولي أختشي يا حمار يا قليل الأدب وأنا عارف أنه مبسوطة من الكلام اللي بتسمعه مني
دمعة لم تجف : وأنت مبسوط إذا قالت يا حمار ؟
دكتور حنفي : لا ما أتبسطش .. بس أعرف أن السنارة غمزت :)
دمعة لم تجف : أها
دكتور حنفي : كمل كلامك يا أبني
دمعة لم تجف :وغير كذا هي ما تحسسني بحبها لي ولا أنا أحس بمشاعرها تجاهي
دكتور حنفي : يمكنها مكسوفة منك
دمعة لم تجف :معقولة تكون مكسوفة رغم العشرة الطويلة بيننا
دكتور حنفي :أيوه معقولة .. أنت واخذ بال حظرتك فيه نوع من الستات زي كده كتير بيتكسفوا من ازواجهم
دمعة لم تجف :طيب والعمل يا دكتور ؟
دكتور حنفي : سيبها
دمعة لم تجف : مقدر
دكتور حنفي :سيبها وأنا أجوزك أحسن منها .... دي سميحة عندها بنت أخت تجنن
دمعة لم تجف :لا تكفى فكنا من هذي السيرة ... أتحمل أذاها ولا أحملها أذية
دكتور حنفي : بتحبها لهذة الدرجة ... معقولة
دمعة لم تجف : الحب عذاب
دكتور حنفي : هو ماليكش غير حل واحد
دمعة لم تجف : الحقني فيه يا دكتور
دكتور حنفي : الصبر ثم الصبر ثم الصبر
ويخرج دمعة لم تجف من العيادة وهو يردد الصبر الصبر ...
التمرجي عباس : هو المريض دا أتجنن وإلا أية ؟؟
الممرضة سميحة : لا يا عباس دا من الفئة (ج) من مراجعي العيادة
التمرجي عباس : وتطلع أية الفئة (ج) ؟؟
الممرضة سميحة : دي فئة العشاق
النهاية .