Salah
01-12-2002, 06:40 AM
القصه وصلتنى بالاميل
ومش عارف لو كانت حقيقيه ولا لا
وهل هيا جديدة ولا قديمة
على العموم هى لذيذه وهتعجبكم اكيد
--------------------------------------------------
شاب راح يخطب وحده وتمت الموافقة على الخطبة وبع كده تم الزواج المهم ايه اللى حصل ليلة ليلة الدخلة؟؟؟
بعد ما دخل صاحبنا شقته مع زوجته وإذا بجواله يدق ويقوم العريس يرد على الجوال ويدور الحوار التالي:
الزوج : ألووووو.
المتصل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته . كيف حالك يا (فلان) و ألف ألف مبروك .
الزوج : وعليكم السلام انتوا افين يا اندال ما حضرتوا الحفل يا تعبانين. المتصل : والله تعطلت بينا السيارة في الطريق واحنا جايين عندكم ووصلنا وسألنا عنك قالوا انك رحت مع المدام.ودلواقتى احنا هنرجع علشان انت عارف المسافه طويله
الزوج : المهم اتعشيتوا .
المتصل : لا والله.
الزوج : كم عددكم؟
المتصل : عشرة.
الزوج : خلاص هتتعشوا عندى الليله(وحلف العريس يمين طلاق)
المتصل : يا ابن الحلال حرام عليك ده يوم فرحك
الزوج : خلاص انا حلفت مستنيكم سلام
وقفل الخط.
العروسه سمعت المكالمه ومش مصدقه اللى بيحصل
قالها العريس خارج السوق وجاى عالطول
العروسه افتكرت انه هيجيب اكل جاهز
بعد ربع ساعه راجع العريس ومعاه الخضار واللحمه
قالت الزوجه ايه ده؟؟؟؟؟؟
قال ليها اصحابى جاين من بعيد ولسه مش اتعشوا وعوزين
اكله حلوه من ايدك وفى وسط الكلام الباب خبط
قال هما دول وصلوا اهم يالا شدى حيلك واعملى لينا اكله حلوه.
وراح قعد مع اصحابه وقعدوا يهزروا ويضحكوا لحد ما الاكل يخلص
المهم المسكينه في المطبخ تقطع البصل و الطماطم بفستان الفرح وعيونها تدمع وتقول بينهاوبين نفسها ( بكره بأرجع عند أهلي من الفجر وأطلب الطلاق) المسكينه سوت العشاء وتعشوا وبعد شويه كل واحد راح لبيته
والمسكينه قاعده زعلانه
و المفاجأة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دخل جوزها عليها ويرمي لها بــ(50000)خمسين ألف دولار وقال ليها هذا حقك
قالت: مش فاهمه حاجه
قال ليها كنت متراهن بينى وبين اصحابى العشره على 5000 دولار لكل واحد
والرهان كان على بأنك تطبخين ليلة الدخلة وايه يكون ردة فعلك موافقه ولا لا
وأنتي اللى كسبتى الرهان
فرحت العروسه وسمحت جوزها وعاشوا مبسوطين بعد كده
ومش عارف لو كانت حقيقيه ولا لا
وهل هيا جديدة ولا قديمة
على العموم هى لذيذه وهتعجبكم اكيد
--------------------------------------------------
شاب راح يخطب وحده وتمت الموافقة على الخطبة وبع كده تم الزواج المهم ايه اللى حصل ليلة ليلة الدخلة؟؟؟
بعد ما دخل صاحبنا شقته مع زوجته وإذا بجواله يدق ويقوم العريس يرد على الجوال ويدور الحوار التالي:
الزوج : ألووووو.
المتصل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته . كيف حالك يا (فلان) و ألف ألف مبروك .
الزوج : وعليكم السلام انتوا افين يا اندال ما حضرتوا الحفل يا تعبانين. المتصل : والله تعطلت بينا السيارة في الطريق واحنا جايين عندكم ووصلنا وسألنا عنك قالوا انك رحت مع المدام.ودلواقتى احنا هنرجع علشان انت عارف المسافه طويله
الزوج : المهم اتعشيتوا .
المتصل : لا والله.
الزوج : كم عددكم؟
المتصل : عشرة.
الزوج : خلاص هتتعشوا عندى الليله(وحلف العريس يمين طلاق)
المتصل : يا ابن الحلال حرام عليك ده يوم فرحك
الزوج : خلاص انا حلفت مستنيكم سلام
وقفل الخط.
العروسه سمعت المكالمه ومش مصدقه اللى بيحصل
قالها العريس خارج السوق وجاى عالطول
العروسه افتكرت انه هيجيب اكل جاهز
بعد ربع ساعه راجع العريس ومعاه الخضار واللحمه
قالت الزوجه ايه ده؟؟؟؟؟؟
قال ليها اصحابى جاين من بعيد ولسه مش اتعشوا وعوزين
اكله حلوه من ايدك وفى وسط الكلام الباب خبط
قال هما دول وصلوا اهم يالا شدى حيلك واعملى لينا اكله حلوه.
وراح قعد مع اصحابه وقعدوا يهزروا ويضحكوا لحد ما الاكل يخلص
المهم المسكينه في المطبخ تقطع البصل و الطماطم بفستان الفرح وعيونها تدمع وتقول بينهاوبين نفسها ( بكره بأرجع عند أهلي من الفجر وأطلب الطلاق) المسكينه سوت العشاء وتعشوا وبعد شويه كل واحد راح لبيته
والمسكينه قاعده زعلانه
و المفاجأة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دخل جوزها عليها ويرمي لها بــ(50000)خمسين ألف دولار وقال ليها هذا حقك
قالت: مش فاهمه حاجه
قال ليها كنت متراهن بينى وبين اصحابى العشره على 5000 دولار لكل واحد
والرهان كان على بأنك تطبخين ليلة الدخلة وايه يكون ردة فعلك موافقه ولا لا
وأنتي اللى كسبتى الرهان
فرحت العروسه وسمحت جوزها وعاشوا مبسوطين بعد كده