PDA

View Full Version : Turbo mustang with carburator project


Trans Am
24-01-2006, 12:25 AM
Turbo System:
Homemade single turbo system
Majestic Turbo custom 88mm
1-5/8" BBK Shorties
4" Downpipe
3" x-over
Hangar 18 Fabrication Air to Water Intercooler

Engine and Management System:
R-block 302
F-Cam
TFS Hi Port Heads, ported.

Induction and Fuel:
EV bonnet
Weiand X-celerator intake, ported.
CSU 750 Carb
Magnaflow 500 fuel pump

Ignition and Exhaust:
4" y-pipe that connects to 3" mufflers and tailpipes
MSD Digital 7+
MSD Distributor and wires
HVC Coil

Tranny and rear:
Regular Tremec TKO
8.8 w/ 3.27 Gears
McCleod Twin Disk Clutch

Suspension and Brakes:
D&D k-member, coil overs, A-arms
TRZ adjustable uppers, Southside lowers, welded torque boxes

Tires and rims:
Weld draglites with 325/50/15 BFG Drag radials

Body:
Harwood 4" Hood

Other:
6 point custom
The car has dynoed at 888 RWHP and 917 RWTQ using a smaller Precision turbo PT-74 at 28 psi of boost. I now have a 88mm turbo and will dyno with that and see what I can produce with it. Stay tuned.

Future plans:
To add a powerglide transmission and put more useable power to the ground.

pix

http://www.turbomustangs.com/projectcar/Brent/brent1.jpg

http://www.turbomustangs.com/projectcar/Brent/brent2.jpg

http://www.turbomustangs.com/projectcar/Brent/brent3.jpg

http://www.turbomustangs.com/projectcar/Brent/brent4.jpg

http://www.turbomustangs.com/projectcar/Brent/brent5.jpg

http://www.turbomustangs.com/projectcar/Brent/brent6.jpg

http://www.turbomustangs.com/projectcar/Brent/brent7.jpg

http://www.turbomustangs.com/projectcar/Brent/brent8.jpg

http://www.turbomustangs.com/projectcar/Brent/brentdavisdyno.jpg

I hope you enjoy this project

sayedco
24-01-2006, 02:49 AM
:banana:

بس عجبني فيه إنه مستخدمين ال Fuel Cells

مادري ليش عجبتني الشغلة :D

مشكور أخوي على الموضوع

bashar_255
24-01-2006, 03:13 AM
ما عجبني الكام ولا نسبة الدفرنش :headshak:


بس عجبني الموضوع :knight:

تحياتي ،،،

Mr_CoRvEtTe
24-01-2006, 03:35 AM
تسلم اخوي على الموضوع ..

TerroRx7
24-01-2006, 06:18 PM
يا بشار

هالموتر حق Brent مشرف في قسم الـ blowthrough في منتدى turbomustangs
و سيارته وصلت فوق ال1000 حصان و بيحط عليها قير شفر باورقلايد

و بالنسبه للكام ناس قالوا له انه ما ينفع لكن بما انها جابت فوق ال1000 حصان اكيد ينفع
و لو يحط نسبه الدفرنش اللي في بالك ما بتمشي السياره
لان نسبه الدفرنش هاذي تعطي شويه load و التيربو يستانس على هاللود و لو تحط له 4.10 البوست حتى ما بيوصل 10 لان ما في لود و مستوى السياره بيصير :sss:

لو تبغى اي معلومات عنها خش منتداهم و سوي بحث

bashar_255
24-01-2006, 07:15 PM
TerroRx7 : انا بدخل بعدين

بس ما شاف الا هالكام الرخيض ذا عاد !!! :D

انا شفت هالكام الرخيص اكثر من مرة على موستنجات تيربو 500 -600 حصان ( ما عندي فكرة عن الأوفر لاب تبعه ) $184.88 !!!

لاكن هالحزج ذا لو يعمل له كستم مدام دخل الـ 1000 حصان

انا اللي فهمته ان نسبة الدفرنش هذي لها علاقة بالكام

يعني لو ياخذ لفت أكبر و ريت اعلى و كفرات ( أغلى :D ) ما بينفعه ؟

كام الـ F303

Duration 288/ 288, Lift .512/ .512,


تحياتي ،،،

bashar_255
24-01-2006, 07:55 PM
Rear End: 8.8 with 3:55 gears

هذي من موقعه http://users.rcn.com/davisab/

فيه عندي مقال بروجكت لتيم لاينش تون تيربو 67 أظن و فوق الـ 2000 حصان تقريباً دفرنش 373

تحياتي ،،،