AMG
18-06-2004, 04:59 PM
Want a Rolls-Royce Phantom but find the £250,000-odd asking price just too steep? Wait three years and the Roller could be yours for only £110,000, according to predictions from Glass's Guides. The motor trade analysts estimate that the Phantom will be worth 44 percent of its initial new list price after three years and 36,000 miles. Losing £140,000 will, of course, be small change to Phantom buyers, but they will be making a cannier investment than Maybach owners: Glass's predicts that the DaimlerChrysler range-topper will be worth only 36 percent of its new price (£291,800 for the long-wheelbase Maybach 62) after three years. The Maybach 57 fares slightly better, returning 38 percent. For strongest residual (resale) values in the luxury car market, you have to go mass-market: the Mercedes-Benz S500, BMW 740i and Audi A8 4.2 quattro return an average 48 percent of new price. Rolls-Royce and Maybach are, however, currently offering buy-back schemes to owners to try and maintain strong residuals in the short term.
Glass's spokesman Richard Crosthwaite explains: "First of all, there is inevitably a finite market for both new and used cars costing more than £100,000 in this sector. Many of those willing and able to spend this kind of money typically want to make their own choices about specification and colour. They are also often reluctant to invest such sums in any vehicle that has already seen plenty of use." He also points to another growing trend affecting residual values of luxury cars: "There is evidence that some limousine firms have started to downsize from the Mercedes-Benz S-Class to E-Class in the knowledge that the latter now fits their requirements perfectly well, but at a lower price and with lower levels of depreciation."
الترجمة
رد شبح رولز رويس لكنّ أوجد السّعر الغريب بقيمة 250,000 جنيه منحدر فقط جدًّا ؟ انتظر ثلاثة سنوات و البكرة استطاع يكون ملكك لفقط 110,000 جنيه, طبقًا لتنبّؤات من أدلّة السّيّارات المستعملة . يقدّر محلّلو التجارة السّيّارات أن الشّبح سيكون يستحقّ 44 في المئة من تسعيرته الجديدة الأولى بعد ثلاثة سنوات و 36,000 ميل . سوف بالطّبع, يكون 140,000 جنيه فاقد النّقود إلى مشتري الشّبح, لكنهم سيعملون استثمار أكثر حنكة من ملّاك ميباتش : زجاج يتنبّأ أن قبّعة مدى دايملر كرايسلر سيكون يستحقّ فقط 36 في المئة من سعره الجديد ( 291,800 جنيه لميباتش قاعدة اللّفّ الطّويل 62 ) بعد ثلاثة سنوات . ميباتش 57 أجرةً أفضل قليلاً, إعادة 38 في المئة . للأقوى ( بيع ثاني ) قيم في سوق السّيّارة الفخمة باقية, يجب عليك أن تذهب سوق جماعيّة : ميرسيدس بينز S500, 740i بي إم دبليو و أودي A8 تعيد لمتوسّط 48 في المئة من السّعر الجديد . الرولز رويس و ميباتش, رغم ذلك, حاليًّا يعرضان خطط إعادة الشّراء على الملّاك للمحاولة و الحفاظ على الريسيديولز القويّ على المدى القريب .
يشرح متحدّث الزّجاج ريتشارد كروسثويت : أوّلاً, حتمًا هناك سوق محدود لسيّارات مستعملة و جديدة تكلّف أكثر من 100,000 جنيه في هذا القطاع . كثير من هؤلاء الرّاغبين و قادرين أن ينفقوا نوع المال هذا نموذجيًّا يريدون عمل اختياراتهم عن المواصفات و اللّون . هم كارهون كثيرًا أن يستثمروا مثل هذه المبالغ في أيّ مركبة التي بالفعل قد رأت الكثير من الاستخدام أيضًا .هو أيضًا يشير إلى اتّجاه متنامي آخر يؤثّر على قيم السّيّارات الفخمة الباقية : هناك الدّليل أن بعض شركات الليموزين قد بدأت تخفيض العمالة من ميرسيدس-بينز إس-كلاس إلى الطّبقة الإلكترونيّة علمًا بأن الثّاني الآن يناسب مطالبهم تمامًا جيّدًا, لكنّ في سعر أقلّ و بمستويات انخفاض القيمة الأقلّ ."
اسمحولي الترجمة فورية
:headshak:
Glass's spokesman Richard Crosthwaite explains: "First of all, there is inevitably a finite market for both new and used cars costing more than £100,000 in this sector. Many of those willing and able to spend this kind of money typically want to make their own choices about specification and colour. They are also often reluctant to invest such sums in any vehicle that has already seen plenty of use." He also points to another growing trend affecting residual values of luxury cars: "There is evidence that some limousine firms have started to downsize from the Mercedes-Benz S-Class to E-Class in the knowledge that the latter now fits their requirements perfectly well, but at a lower price and with lower levels of depreciation."
الترجمة
رد شبح رولز رويس لكنّ أوجد السّعر الغريب بقيمة 250,000 جنيه منحدر فقط جدًّا ؟ انتظر ثلاثة سنوات و البكرة استطاع يكون ملكك لفقط 110,000 جنيه, طبقًا لتنبّؤات من أدلّة السّيّارات المستعملة . يقدّر محلّلو التجارة السّيّارات أن الشّبح سيكون يستحقّ 44 في المئة من تسعيرته الجديدة الأولى بعد ثلاثة سنوات و 36,000 ميل . سوف بالطّبع, يكون 140,000 جنيه فاقد النّقود إلى مشتري الشّبح, لكنهم سيعملون استثمار أكثر حنكة من ملّاك ميباتش : زجاج يتنبّأ أن قبّعة مدى دايملر كرايسلر سيكون يستحقّ فقط 36 في المئة من سعره الجديد ( 291,800 جنيه لميباتش قاعدة اللّفّ الطّويل 62 ) بعد ثلاثة سنوات . ميباتش 57 أجرةً أفضل قليلاً, إعادة 38 في المئة . للأقوى ( بيع ثاني ) قيم في سوق السّيّارة الفخمة باقية, يجب عليك أن تذهب سوق جماعيّة : ميرسيدس بينز S500, 740i بي إم دبليو و أودي A8 تعيد لمتوسّط 48 في المئة من السّعر الجديد . الرولز رويس و ميباتش, رغم ذلك, حاليًّا يعرضان خطط إعادة الشّراء على الملّاك للمحاولة و الحفاظ على الريسيديولز القويّ على المدى القريب .
يشرح متحدّث الزّجاج ريتشارد كروسثويت : أوّلاً, حتمًا هناك سوق محدود لسيّارات مستعملة و جديدة تكلّف أكثر من 100,000 جنيه في هذا القطاع . كثير من هؤلاء الرّاغبين و قادرين أن ينفقوا نوع المال هذا نموذجيًّا يريدون عمل اختياراتهم عن المواصفات و اللّون . هم كارهون كثيرًا أن يستثمروا مثل هذه المبالغ في أيّ مركبة التي بالفعل قد رأت الكثير من الاستخدام أيضًا .هو أيضًا يشير إلى اتّجاه متنامي آخر يؤثّر على قيم السّيّارات الفخمة الباقية : هناك الدّليل أن بعض شركات الليموزين قد بدأت تخفيض العمالة من ميرسيدس-بينز إس-كلاس إلى الطّبقة الإلكترونيّة علمًا بأن الثّاني الآن يناسب مطالبهم تمامًا جيّدًا, لكنّ في سعر أقلّ و بمستويات انخفاض القيمة الأقلّ ."
اسمحولي الترجمة فورية
:headshak: