PDA

View Full Version : Corvette to Get Sequential 6-Speed Automatic


Imaj
10-09-2004, 04:52 PM
By Peter Robinson

WardsAuto.com, Aug 26 2004

New “Tiptronic”-type automatic should be available on the ’06 Corvette.

Help is on the way for the new Corvette – specifically its carryover 4-speed automatic transmission.


Better automatic on way for new ’Vette.
The car’s current automatic, which lacks “Tiptronic”-like manual-shift capability, is one of the few real disappointments in the otherwise impressive new Corvette. (See related story: C6 Corvette Powers Up)

But not for long. General Motors Corp. Vice Chairman and chief product guru Bob Lutz admits a sequential 6-speeder is on the way, though he declines to specify timing.

“We don’t talk about future product,” says Lutz, who mostly talks only about future product.

GM’s all-new 6-speed automatic will be a derivative of the Hydramatic 5L50-E sequential-shift 5-speed that is standard in the Cadillac XLR roadster. It will be built in four sizes accommodating up to 520 lb.-ft. (705 Nm) of torque and 450 hp. It brings a 7% performance improvement over the new car’s current 4L60/65 automatic, while hiking fuel economy 4%.

The new 6-speed automatic is expected in late 2005, for the ’06 model year. That is about when the Corvette joins the supercar ranks with the launch of a 500-hp, 7L Z06 version of the new model, which is scheduled to debut at the 2005 Detroit auto show. A new LS7 V-8 replaces the old 5.7L 405-hp LS6 as the highest-performance Corvette engine. Top speed jumps from the standard ’Vette’s 186 mph (299 km/h) to more than 200 mph (322 km/h).

“A German competitor (BMW AG) has just launched a complicated V-10,” Lutz says, “Our overhead-valve V-8 has the same power and performance, and only revs to 6,500 rpm.”

GM plans to start building the LS7 in its new Performance Build Center in Wixom, MI, beginning spring 2005. The $10 million facility has the capacity to make 15,000 high-performance engines per year.

Source: WardsAuto.com






الله يعين اللي ما يعرف إنجليزي :D >>> طالب KFUPM لا تخافون عليه :glasses2:










سلام :banana:

مؤيد اف1
10-09-2004, 06:28 PM
اوه توني داري انك في KFUPM ..


تمام انهم بيحطو جير 6 سرعات تبترونك:banana:


بس الي قاهرني في محركات الجيل الجديد للZo6 سبعه لتر :confused: يعني هذا السبيل الوحيد لااستخراج قوه زياده :OO: 500 حصان حلوه على كورفت بتسوي بلاوي بس لو مطورين محرك LS2 بدل زياده السعه لتر كامل كان افضل من وجهة نظري بس ماعليه في النهايه شفر ووحش:black:

Imaj
10-09-2004, 07:52 PM
حياك مؤيد :D وإنت في البترول وإلا فين :) ؟؟

والله حتى أنا قهرتني سالفة الـ7 ليترات وأتمنى إنه مجرد إشاعات وغير مؤكد.. ودي لو يكون 6.3 بقوة 500 حصان كما في الإختبارية GTO ...







سلام :banana:

مؤيد اف1
10-09-2004, 07:58 PM
في البترول بس DIPLOMA :laugh:

Imaj
10-09-2004, 08:19 PM
هههههههههههههه

الله يعينك :D

دبلوم.. شد حيلك وصير طالب منتظم في الباكلريوس!!





سلام :banana:

Dreams_Maker
10-09-2004, 08:30 PM
Imaj

شي يبشر بالخير...




شاكر لك..


إحترامي

:help:

Imaj
10-09-2004, 09:01 PM
أكيد أول كنت متوقع 5 أوتو بعدين طلع الموديل الجديد بنفس القير القديم 4.. لكن دفعة 2006 بيكون فيها 6 وتيبترونيك.. جنااااااااان :eek:







سلام :banana:

mr_z
10-09-2004, 09:20 PM
مشكور على الخبر Imaj :banana:

Crower
10-09-2004, 10:39 PM
ZO6 الجديد بيكون 6.4 ليتر و الهدف من السعة العاليه هو العزم....... و الوزن لا تنسون بيكون خفيف

Imaj
10-09-2004, 11:53 PM
mr_z : العفو..

Crower : والله هالخبر يقول 7 و في مصادر سابقة قالت 6.3 وإنت تقول 6.4 والله و GM أعلم بالحقيقة..






سلام :banana:

Crower
11-09-2004, 01:19 AM
خبر اكيد اسمع مني 6.4:D

Imaj
12-09-2004, 12:16 AM
رد مقتبس من Crower
خبر اكيد اسمع مني 6.4:D

والله المحرك الإختباري على GTO Judge Concept كان 6.3 وبقوة 500 حصان :)


لكن بما إنك متأكد من كلامك لأن الظاهر عندك مصادر داخلية.. :D




ويا خبر اليوم بفلوس وحب خشوم بكرة ببلاش:D





سلام :banana: