PDA

View Full Version : ** باركوا لي شريت كالتش رياضي **


DDesigns
29-01-2005, 11:42 PM
السلام عليكم

كيف حالكم شباب ..

السالفه وما فيها ان الكلتش حق سيارتي انعدم وصار يطلع اصوات فا قلت لازم اغيره ..

عندي هوندا اكوورد 2000 قير عادي ..

فا قلت ما دام انا مغير مغير خليني احط شيء رياضي ...

فا نصحني صاحبي في كلتش من نوع Center Force لانه متوفر وزين ..

فا رحت وشريت الكلتش اللي هو نوع Center Force Dual Friction

كلفني 1125 درهم ( سعر خاص ) :knight: :knight: :knight: :knight:

هذه بعض الصور :

http://members.lycos.co.uk/truesq/DCP_1150.JPG
http://members.lycos.co.uk/truesq/DCP_1151.JPG
http://members.lycos.co.uk/truesq/DCP_1152.JPG

ان شاء الله قريب راح اركبه في ورشه (الهدف) اللي هي نفسها ورشه (السعودي) سابقا..

وش رايكم في الورشه ؟ :banana: :banana:


فا الان انا مو عارف وش اسوي صراحه لاني كنت مفكر انه كلتش Stage 1 ولكن يوم فتحته طلع dual friction وهو اقوى بكثير ..

Stage 1 = 30% handling capacity
Stage 2 = 60% handling capacity
Dual Friction = 90% handling capacity

فا ما ادري هل اللي عندي Stage 3 يعتبر ؟ وايش النصايح ؟

قالوا لي لازم تمرنه 1000 كيلو ما ادري كيف التمرين قصدهم ؟

يعني هل ما اسرع في السياره او ما افحط ؟ او ما اخلي RPM عالي ؟

تحياتي ......

Imaj
30-01-2005, 12:13 AM
مبرووووووك وإن شاء الله تطيح اللومينات والألتيمات وعقبال الكورفيتات والبورشات!

تمرين الكلتش؟! شوف كتيب السيارة يمكن فيه فكرة؟

العادة تجد فيه كيفية تدريب المحرك و الفرامل (سياراتي أوتوماتيك) سيارتك عادي يمكن فيها كيف تدرب الكلتش!

الله أعلم.. ما أقدر أفيدك!


مبروووك مرة ثانية وعقبال ما تشتري ذي:
http://www.cadillac.com/images/models/ctsv/gallery/photoExt1_med.jpg

uae speed
30-01-2005, 12:20 AM
مبرووك ..
ما سألت صاحب المحل اللي اشتريت منه الكلج عن كيفية استعماله ؟
مثل ما ذكر لك ايماج شوف الكتيب اللي يجي معاه .. يمكن يفيدك .. :)

ممكن تشرح Dual Friction = 90% handling capacity ؟
والفرق بين الـ stage 1 & stage 2 ؟

TOP-SECRET
30-01-2005, 01:26 AM
الف مبروك والله يعطيك خيره ويكفيك شره

وهذا من افضل انواع الكلشات في السوق

وبتحس بفرق قوووي جدا بس اذا بتسوي ريس لاتدبل الكلش كثير لانه مايتحمل نفس كلتش الوكاله

والي اعرفه انه من اكثر الكشات الي تطلع قوت السياره بين التباديل هو مع كلتش كلفس

بس كلفس هذا مختلف ورياضي بحت لدرجه انك ماتقدر ترد نمر فيه

وعندي مقطع استعراض نيسان قدييييييييييييييم في قطر مركب هذا الكلش لو تشوفه

تقول مركب بق بلوك خخخخخ :-)

والله يعطيك خيره ويكفيك شره ان شاء الله

ويالله شد حيلك ركب الكزوز سيستم مع الفلتر وحف الهيد

وان شاء الله يطلع حق سيارتك صوت في منطقتكم..

-X-
30-01-2005, 01:59 AM
السلام عليكم

مبرووك وانشاء الله يتنتف بالعاافية

mr_z
30-01-2005, 03:03 AM
مبروك :p

DDesigns
30-01-2005, 03:18 AM
الله يبارك فيكم شباب .....

والله انا ما قريت الكاتلوج بالتمحيص ولكن قلت استشيركم اذا فيه خبره في هذا الشيء ..

اخوي Top Secret ..

تبديل الكلتش اثناء الريس ! ؟ ما فهمت عليك ليش ادبل اثناء الريس ؟ اخاف قصدك وقت التفحيط هههه .


وقولوا لي عقبال مكينه H22a لاني ناوي عليها بس خلي الميزانيه تتعدل .

تحياتي .......

الشرقاوي
30-01-2005, 03:51 AM
مبروك وانشاللله عقبال التيربو

mustang cobra
30-01-2005, 04:17 AM
يلا عقبال الي اكبر منها

Dentist
30-01-2005, 05:55 AM
ألف مبروك


وعقبال السيارة الرياضية بدل الكلتش :)

922
30-01-2005, 07:51 AM
السلام عليكم

مبروك الكلتش

وهذا جواب سؤالك


DO CENTERFORCE CLUTCHES REQUIRE A BREAK IN PERIOD?

YES. IT IS RECOMMENDED TO PROPERLY SEAT IN THE NEW PRESSURE PLATE & DISC ASSEMBLY TO ASSURE GOOD CLUTCH PERFORMANCE. CENTERFORCE RECOMMENDS 450-500 MILES OF IN TOWN STOP AND GO TYPE OF EASY DRIVING BEFORE APPLYING FULL POWER. IF YOUR DRIVING CONSISTS OF MAINLY HIGHWAY TYPE USE, THE BREAK IN PERIOD SHOULD BE LONGER THAN THE 450-500 MILES. IF THE BREAK IN PERIOD IS NOT PROPERLY FOLLOWED, CLUTCH LIFE AND PERFORMANCE CAN BE SACRIFICED.







=======================================================



وهذي مجموعة من الاسئلة والاجابات المتعلقة :-)



WHICH CENTERFORCE CLUTCH SYSTEM IS BEST FOR MY VEHICLE?
IT IS IMPORTANT TO MATCH THE PROPER CENTERFORCE CLUTCH SYSTEM WITH THE VEHICLE AND IT’S INTENDED USE!

TO ANSWER THIS QUESTION PROPERLY, SEVERAL THINGS MUST BE TAKEN INTO CONSIDERATION.

WHAT IS THE VEHICLE’S MAKE, MODEL, YEAR AND ENGINE SIZE?
WHAT IS THE VEHICLE USED FOR? (DAILY DRIVING, TOWING, OFF ROAD, COMPETITION USE, ETC.).
WHAT TYPE OF CHANGES HAVE BEEN MADE TO THE VEHICLE?
IS THE ENGINE STOCK OR HAS IT BEEN MODIFIED?
IF THE ENGINE HAS BEEN MODIFIED, TO WHAT EXTENT? (HI FLOW FILTER, COMPUTER CHIP, EXHAUST MODIFICATIONS, SUPER CHARGERS, NITROUS, ETC.).
HAVE ANY DRIVELINE CHANGES BEEN MADE? (DIFFERENT SIZE TIRES, DIFFERENT GEAR RATIO, ETC.).
HAS ANY EXTRA EQUIPMENT(WEIGHT) BEEN ADDED TO THE VEHICLE? (CAMPER, WINCH, TUBE BUMPER, ROLL CAGE, ETC.).

--------------------------------------------------------------------------------
WHAT IS NECESSARY TO PROPERLY INSTALL MY NEW CENTERFORCE CLUTCH?

ALL PATENTED CENTERFORCE CLUTCHES ARE DESIGNED TO BE A DIRECT BOLT IN HIGH PERFORMANCE CLUTCH SYSTEM NEEDING NO SPECIAL MODIFICATIONS FOR INSTALLATION.


--------------------------------------------------------------------------------
HOW LONG CAN I EXPECT MY NEW CENTERFORCE CLUTCH TO LAST ME?

ALL PATENTED CENTERFORCE PRODUCTS ARE DESIGNED WITH LONGEVITY IN MIND, HOWEVER, CLUTCH LIFE WILL GREATLY DEPEND ON THE VEHICLE, YOUR TYPE OF DRIVING AND OUTPUT OF THE ENGINE. FOR EXAMPLE A VEHICLE DRIVEN IN HEAVY STOP AND GO TRAFFIC WILL HAVE A SHORTER CLUTCH LIFE THAN THE SAME VEHICLE THAT IS DRIVEN ON THE OPEN HIGHWAY. REGARDING TRUCKS WITH OVERSIZED DIAMETER TIRES, THEY WILL TYPICALLY GET LESS CLUTCH LIFE THAN A TRUCK WITH STOCK TIRE SIZE.

NOTE: APPROPRIATE FINAL DRIVE GEAR RATIO CHANGES ARE NECESSARY AND WILL GREATLY AID DRIVELINE LONGEVITY (INCLUDING THE CLUTCH) ON VEHICLES CARRYING HEAVY LOADS OR USING OVERSIZED DIAMETER TIRES.


--------------------------------------------------------------------------------
WILL A CENTERFORCE CLUTCH INCREASE MY PEDAL EFFORT CAUSING DAMAGE TO MY CABLE, HYDRAULICS OR MECHANICAL LINKAGE?

ALL THREE CENTERFORCE CLUTCH SYSTEMS (CENTERFORCE I, CENTERFORCE II, AND DUAL FRICTION) UTILIZE OUR PATENTED CENTERFORCE WEIGHT SYSTEM, THIS COMBINED WITH OUR SUPERIOR FRICTION MATERIALS ALLOW US TO ENGINEER CLUTCH PRODUCTS THAT INCREASE PERFORMANCE WITHOUT INCREASING CLUTCH PEDAL EFFORT. THIS IS IMPORTANT IN ORDER TO MAINTAIN COMFORTABLE DRIVEABILITY AS WELL AS TO PREVENT OVERLOADING THE RELEASE MECHANISM.


--------------------------------------------------------------------------------
WHAT TYPE OF FLYWHEEL IS BEST RECOMMENDED FOR MY APPLICATION?

THE PATENTED CENTERFORCE CLUTCH SYSTEM DOES NOT REQUIRE USING A SPECIAL TYPE OF FLYWHEEL. OUR FRICTION MATERIALS ARE DESIGNED TO BE USED WITH THE STOCK FLYWHEEL, AFTERMARKET STEEL BILLET FLYWHEELS, OR ALUMINUM FLYWHEELS WITH STEEL INSERT HEAT SHIELDS. HOWEVER CENTERFORCE DOES NOT RECOMMEND THE USE OF ALUMINUM FLYWHEELS FOR STREET USE. IF YOU ARE REPLACING YOUR STOCK O.E.M. FLYWHEEL, BE SURE THAT THE NEW FLYWHEEL MEETS THE SAME SPECIFICATIONS, SUCH AS RING GEAR TOOTH COUNT, FLYWHEEL THICKNESS, RING GEAR OFFSET, ETC. ALL CENTERFORCE FLYWHEELS ARE DESIGNED TO MEET STANDARD O.E.M. SPECIFICATIONS, AND ARE S.F.I. APPROVED.


--------------------------------------------------------------------------------
DOES CENTERFORCE REQUIRE THE FLYWHEEL TO BE RESURFACED BEFORE INSTALLING A NEW CLUTCH?

YES! FLYWHEELS ARE SUBJECT TO HEAT, SCORING AND WARPING DURING USE, THEREFORE THE FLYWHEEL SHOULD ALWAYS BE PROPERLY RESURFACED OR REPLACED TO ASSURE GOOD CLUTCH PERFORMANCE. RESURFACING MUST BE PERFORMED ON A QUALIFIED FLYWHEEL GRINDING MACHINE. CENTERFORCE DOES NOT RECOMMEND RESURFACING FLYWHEELS ON A LATHE OR A BLANCHARD GRINDER. ALSO, BE AWARE THAT USING A HAND-HELD ELECTRIC OR PNEUMATIC GRINDER/SANDER OR SCUFFING THE SURFACE WITH SANDPAPER DOES NOT CONSTITUTE A PROPERLY RESURFACED FLYWHEEL. REFER TO YOUR FACTORY SERVICE MANUAL FOR SPECIFICS ON YOUR VEHICLE REGARDING FLYWHEEL RESURFACING AND SPECIFICATIONS (FLAT, STEP, ETC.).SOME VEHICLES REQUIRE NEW REPLACEMENT FLYWHEELS INSTEAD OF RESURFACING. PLEASE CONSULT THE FACTORY SERVICE MANUAL OR CALL OUR TECH. LINE AT (928) 771-8422 IF YOU HAVE ANY QUESTIONS


--------------------------------------------------------------------------------
IS IT NECESSARY TO USE THE ALIGNMENT DOWEL PINS ON MY FLYWHEEL?

ON FLYWHEELS THAT ORIGINALLY USE ALIGNMENT DOWEL PINS, THE ANSWER IS YES! THE ALIGNMENT DOWEL PINS PROPERLY LOCATE THE PRESSURE PLATE TO THE FLYWHEEL FOR BALANCE PURPOSES AS WELL AS ADD PRESSURE PLATE TO FLYWHEEL SHEAR STRENGTH. THE ALIGNMENT DOWEL PINS SHOULD ALWAYS BE REPLACED IF THEY ARE DAMAGED, BROKEN OFF, OR MISSING FROM THE FLYWHEEL.


--------------------------------------------------------------------------------
WHAT TYPE OF PRESSURE PLATE BOLTS SHOULD BE USED WITH MY CENTERFORCE CLUTCH?

CENTERFORCE CLUTCHES ARE DESIGNED TO BE USED WITH STOCK O.E.M. STYLE BOLTS OR AFTERMARKET BOLTS DESIGNED SPECIFICALLY FOR PRESSURE PLATE RETENTION. CLUTCH HARDWARE MUST ENDURE HIGH LOADS, BE SURE REPLACEMENT BOLTS ARE OF HIGH QUALITY AND MATCH STOCK O.E.M. BOLT CONFIGURATION, (I.E. IF STOCK BOLTS ARE SHOULDERED, REPLACEMENT BOLTS SHOULD BE SHOULDERED TOO).


--------------------------------------------------------------------------------
WHAT ARE THE CLUTCH BOLT TORQUE SPECIFICATIONS?

BOLT TORQUE VALUE SHOULD BE DETERMINED BY THE BOLT MANUFACTURER OR IF USING STOCK O.E.M. BOLTS, REFER TO YOUR VEHICLES SERVICE MANUAL FOR PROPER TORQUE SPECIFICATIONS. PROPER TORQUE IS CRUCIAL TO YOUR SAFETY, TAKE THE TIME TO GET THE CORRECT PRESSURE PLATE ASSEMBLY AND FLYWHEEL BOLT TORQUE SPECIFICATIONS AND TIGHTEN THE BOLTS CORRECTLY USING A HIGH QUALITY TORQUE WRENCH.


--------------------------------------------------------------------------------
ARE THERE ANY SPECIAL MODIFICATIONS NECESSARY TO INSTALL A CENTERFORCE CLUTCH?

ALL PATENTED CENTERFORCE CLUTCH ASSEMBLIES ARE DESIGNED TO BE A DIRECT BOLT IN REPLACEMENT FOR THE STOCK CLUTCH ASSEMBLY. IF ANY OF THE SURROUNDING CLUTCH COMPONENTS (BELLHOUSING, FLYWHEEL, LINKAGE, ETC.) HAVE BEEN CHANGED FROM ORIGINAL, BE SURE THEY MATCH STOCK (O.E.M.) SPECIFICATIONS, OR CONTACT OUR TECHNICAL DEPARTMENT AT (928) 771-8422 FOR ASSISTANCE.


--------------------------------------------------------------------------------
ARE CENTERFORCE CLUTCHES PRE-BALANCED?

YES! ALL CENTERFORCE CLUTCH ASSEMBLIES ARE BALANCED TO ORIGINAL FACTORY EQUIPMENT SPECIFICATIONS.


--------------------------------------------------------------------------------
DOES CENTERFORCE RECOMMEND CHANGING THE PILOT BUSHING WHEN INSTALLING A NEW CLUTCH?

YES, IF YOUR VEHICLE IS EQUIPPED WITH A PILOT BUSHING OR BEARING, IT IS ALWAYS RECOMMENDED TO REPLACE IT DURING THE NEW CLUTCH INSTALLATION PROCESS. WHERE APPLICABLE, IT IS RECOMMENDED TO UPGRADE FROM A PILOT BUSHING TO A ROLLER NEEDLE OR BALL BEARING TYPE PILOT BEARING.


--------------------------------------------------------------------------------
DO CENTERFORCE CLUTCHES REQUIRE A BREAK IN PERIOD?

YES. IT IS RECOMMENDED TO PROPERLY SEAT IN THE NEW PRESSURE PLATE & DISC ASSEMBLY TO ASSURE GOOD CLUTCH PERFORMANCE. CENTERFORCE RECOMMENDS 450-500 MILES OF IN TOWN STOP AND GO TYPE OF EASY DRIVING BEFORE APPLYING FULL POWER. IF YOUR DRIVING CONSISTS OF MAINLY HIGHWAY TYPE USE, THE BREAK IN PERIOD SHOULD BE LONGER THAN THE 450-500 MILES. IF THE BREAK IN PERIOD IS NOT PROPERLY FOLLOWED, CLUTCH LIFE AND PERFORMANCE CAN BE SACRIFICED.


--------------------------------------------------------------------------------
CAN I USE A CENTERFORCE DISC WITH MY BRAND X PRESSURE PLATE OR CENTERFORCE PRESSURE PLATE WITH MY BRAND X DISC?

IT IS NOT RECOMMENDED TO USE CENTERFORCE COMPONENTS WITH OTHER MANUFACTURERS PRESSURE PLATES OR DISCS. CENTERFORCE PARTS ARE DESIGNED TO WORK AS MATCHED SETS AND TO GIVE SUPERIOR CLUTCH PERFORMANCE AS WELL AS RELIABLE OPERATION. WE CANNOT GUARANTY PARTS FROM OTHER MANUFACTURES.


--------------------------------------------------------------------------------
ARE CENTERFORCE CLUTCHES REPAIRABLE OR REBUILDABLE?

IN ORDER TO MAINTAIN PROPER CLUTCH SERVICE, IT IS NOT RECOMMENDED TO REBUILD PATENTED CENTERFORCE CLUTCHES. HOWEVER, REPAIR MAY BE POSSIBLE IN SOME CASES BY CENTERFORCE, AFTER INSPECTION OF THE ASSEMBLY. PLEASE CONTACT OUR TECHNICAL DEPARTMENT AT (928) 771-8422 FOR FURTHER INFORMATION.


--------------------------------------------------------------------------------
CAN A NEW DUAL FRICTION DISC BE PURCHASED SEPARATELY?

NO. DUAL FRICTION DISCS ARE CUSTOM BUILT AND DESIGNED TO BE USED WITH SPECIFIC PRESSURE PLATE ASSEMBLIES. THE PRESSURE PLATE ASSEMBLY AND CLUTCH DISC SHOULD ALWAYS BE REPLACED AS A MATCHED SET. IF THE DISC HAS WORN OUT, SO HAS THE PRESSURE PLATE.


--------------------------------------------------------------------------------
DOES THE CENTERFORCE CLUTCH SYSTEM WEIGH LESS THAN THE STOCK O.E.M. CLUTCH I AM REPLACING?

TYPICALLY, THE WEIGHT OF THE PATENTED CENTERFORCE CLUTCH ASSEMBLY WILL BE VERY SIMILAR TO THE WEIGHT OF A STOCK O.E.M. CLUTCH ASSEMBLY. IF ROTATING MASS (WEIGHT) IS A CONCERN, CENTERFORCE MANUFACTURES A LIGHT WEIGHT CLUTCH ASSEMBLY DESIGNED SPECIFICALLY FOR COMPETITION USE. THE CENTERFORCE LITE CLUTCH ASSEMBLY SAVES A CONSIDERABLE AMOUNT OF WEIGHT WHEN COMPARED TO CONVENTIONAL CLUTCH SYSTEMS. PLEASE NOTE, THESE LIGHT WEIGHT CLUTCHES ARE INTENDED FOR COMPETITION USE AND CANNOT BE USED IN STREET APPLICATIONS.


--------------------------------------------------------------------------------
HOW IMPORTANT IS PROPER BELLHOUSING ALIGNMENT?

BELLHOUSING ALIGNMENT IS CRUCIAL FOR PROPER CLUTCH FUNCTION AND RELIABILITY OF THE RELATED COMPONENTS. DUE TO MANUFACTURING TOLERANCES OF ENGINE BLOCKS AND BELLHOUSINGS, IT IS POSSIBLE FOR THE TRANSMISSION CENTERLINE AND CRANKSHAFT CENTERLINE TO BE MISALIGNED. THE RESULT OF THIS MISALIGNMENT MAY BE HARD SHIFTING, PILOT BEARING WEAR, TRANSMISSION MAIN SHAFT BEARING WEAR AND FAILURE OF THE CLUTCH DISC HUB. PLEASE REFER TO YOUR FACTORY SERVICE MANUAL OR CONTACT OUR TECHNICAL DEPARTMENT AT (928) 771-8422 FOR PROPER BELLHOUSING ALIGNMENT PROCEDURE.


--------------------------------------------------------------------------------
MY ENGINE IS USED MAINLY AT LOW RPM’S, WILL THE CENTERFORCE CENTRIFUGAL WEIGHT SYSTEM BE BENEFICIAL FOR MY APPLICATION?

THE ANSWER IS YES! WHILE IT IS TRUE THAT CENTRIFUGAL ASSIST IS A DIRECT FUNCTION OF RPM, THE PATENTED CENTERFORCE WEIGHT SYSTEM IS EFFECTIVE AND WILL ADD ADDITIONAL CLUTCH PERFORMANCE AT ALL ENGINE RPM LEVELS.


--------------------------------------------------------------------------------
MY NEW THROWOUT BEARING APPEARS TO BE OFF CENTER ON THE BEARING RETAINER AND WOBBLES, IS IT DEFECTIVE?

ALTHOUGH THIS MAY LOOK ABNORMAL, THIS BEARING MOVEMENT IS ONE OF IT’S DESIGN FEATURES. CENTERFORCE STRIVES TO SUPPLY ONLY THE BEST QUALITY BEARINGS AVAILABLE, FOR MOST APPLICATIONS WE PREFER TO USE A SELF ALIGNING OR SELF CENTERING TYPE THROWOUT BEARING. THIS BEARING MAY APPEAR TO BE OFF CENTER OR IMPROPERLY MANUFACTURED, HOWEVER, REST ASSURED, THE BEARING WILL ALIGN AND CENTER ITSELF PROPERLY DURING NORMAL USAGE.


--------------------------------------------------------------------------------
MY APPLICATION IS NOT LISTED IN THE CENTERFORCE CATALOG, WHAT SHOULD I DO?

THE CENTERFORCE CATALOG IS ONE OF THE MOST EXTENSIVE AND COMPLETE AFTERMARKET PERFORMANCE CLUTCH PUBLICATIONS AVAILABLE. WE ARE CONTINUALLY MAKING CHANGES AND ADDING IN NEW APPLICATIONS. IF A PARTICULAR APPLICATION IS NOT FOUND IN THE CENTERFORCE CATALOG, PLEASE CONTACT OUR TECHNICAL DEPARTMENT AT (928) 771-8422 FOR POSSIBLE NEW RELEASES OR ADDITIONS. ALSO, OUR RESEARCH AND DEVELOPMENT DEPARTMENT MAY BE ABLE TO CUSTOM BUILD/MODIFY YOUR SUPPLIED PARTS FOR OTHER SPECIAL APPLICATIONS NOT LISTED IN THE CENTERFORCE CATALOG. THIS SERVICE IS ESPECIALLY HELPFUL ON EXOTIC AND SPECIALTY TYPE VEHICLES. PLEASE FEEL FREE TO CONTACT OUR TECHNICAL DEPARTMENT AT (928) 771-8422 REGARDING THESE SPECIAL SERVICES.


--------------------------------------------------------------------------------
MY NEW CENTERFORCE CLUTCH LOOKS DIFFERENT FROM ANY OTHER CLUTCH I’VE SEEN- SHOULD I REMOVE THE CENTERFORCE WEIGHTS FROM THE CLUTCH FINGERS?

NO! THE PATENTED CENTERFORCE CLUTCH SYSTEM SHOULD NOT BE ALTERED OR TAMPERED WITH. THE CENTERFORCE CLUTCH IS DESIGNED TO BE A DIRECT PERFORMANCE REPLACEMENT CLUTCH SYSTEM, AND SHOULD NOT BE MODIFIED. THE CENTERFORCE WEIGHT SYSTEM IS ONE OF THE DESIGN FEATURES INCORPORATED INTO YOUR NEW CLUTCH. THE WEIGHTS ARE DESIGNED TO ADD CENTRIFUGAL ASSIST TO THE DIAPHRAGM CLUTCH SPRING AND INCREASE THE CLAMPING FORCE AS ENGINE RPM IS INCREASED. THE WEIGHTS SHOULD BE LEFT AS INSTALLED TO ASSURE PROPER CLUTCH PERFORMANCE.


--------------------------------------------------------------------------------
WILL THE CENTERFORCE WEIGHT SYSTEM INTERFERE WITH MY THROWOUT BEARING?

NO! THE PATENTED CENTERFORCE WEIGHTS ARE FREE FLOATING, AND WILL AUTOMATICALLY CENTER THEMSELVES DURING NORMAL OPERATION. THEY WILL NOT INTERFERE WITH THE THROWOUT BEARING.


--------------------------------------------------------------------------------
MY NEW CENTERFORCE DID NOT COME WITH THE WEIGHTS ON THE CLUTCH DIAPHRAGM FINGERS, WAS IT BUILT IMPROPERLY?

WE UTILIZE THE PATENTED CENTERFORCE WEIGHT SYSTEM ON ALL APPLICATIONS THAT ARE POSSIBLE. HOWEVER, IN SPACE LIMITED APPLICATIONS (MOST FRONT WHEEL DRIVE CARS), IT MAY NOT BE FEASIBLE TO USE THE CENTERFORCE WEIGHTS DUE TO CLEARANCE RESTRICTIONS IN THE BELLHOUSING. REST ASSURED, CENTERFORCE HAS MODIFIED THESE CLUTCH ASSEMBLIES TO INCREASE THE OVERALL HOLDING CAPACITY WITHOUT HAVING THE CENTRIFUGAL WEIGHT SYSTEM.


--------------------------------------------------------------------------------
WHAT PARTS IN THE CLUTCH SYSTEM/LINKAGE SHOULD I INSPECT BEFORE INSTALLING A NEW CLUTCH?

ALL RELATED CLUTCH PARTS SHOULD BE CHECKED FOR WEAR OR POSSIBLE PROBLEMS. THE CLUTCH LINKAGE STARTING FROM THE CLUTCH PEDAL BUSHINGS TO THE BELL CRANK (Z-BAR) TO THE CLUTCH FORK AND PIVOT BALL SHOULD BE INSPECTED FOR WEAR AND DAMAGE, ANY QUESTIONABLE PARTS SHOULD BE REPAIRED OR REPLACED. IF YOUR VEHICLE USES A HYDRAULIC LINKAGE SYSTEM, CHECK FOR ANY HYDRAULIC LEAKS AS WELL AS WEAR ON THE PUSH AND PULL RODS OPERATING THE HYDRAULICS AND ALL HOSES. HYDRAULIC SYSTEMS (ESPECIALLY ONES WITH HIGH MILEAGE) MAY HAVE INTERNAL LEAKAGE (PAST THE MASTER AND/OR SLAVE PISTON SEALS). KEEP IN MIND THESE ARE TOUGH TO DIAGNOSE BECAUSE THERE MAY NOT BE VISIBLE EXTERNAL LEAKAGE. IF YOUR VEHICLE IS CABLE EQUIPPED, THE CABLE SHOULD BE CHECKED FOR DAMAGE, STRETCH, EXCESSIVE RESISTANCE OR BINDING. IF FOUND TO BE DEFECTIVE THE CABLE MUST BE REPLACED. REFER TO YOUR VEHICLES SERVICE MANUAL FOR FACTORY SPECIFICATIONS. REGARDLESS OF YOUR VEHICLES LINKAGE TYPE, PAY PARTICULAR ATTENTION TO ANY SIGNS OF WEAR OR GALLING ON THE THROWOUT BEARING COLLAR.


--------------------------------------------------------------------------------
IN THE CATALOG, WHY DOESN’T THE DUAL FRICTION LISTING SHOW A PART NUMBER FOR THE DISC?

FOR ALL DUAL FRICTION APPLICATIONS, THE PRESSURE PLATE AND DISC ARE SOLD AS A MATCH SET, THEREFORE THEY ARE LISTED TOGETHER UNDER ONE PART NUMBER.


--------------------------------------------------------------------------------
WHAT COULD BE THE CAUSES FOR CLUTCH CHATTER?

CHATTER PROBLEMS CAN BE CAUSED BY MANY PROBLEMS. POSSIBLE CAUSES MAY BE AS FOLLOWS:

FLYWHEEL HAS EXCESSIVE RUN-OUT.
FLY WHEEL WAS NOT RESURFACED BEFORE THE NEW CLUTCH WAS INSTALLED.
FLYWHEEL WAS RESURFACED IMPROPERLY OR HAS IMPROPER SURFACE FINISH.
FLYWHEEL HAS SEVERE HARD SPOTS OR HOT SPOTS.
FLYWHEEL RESURFACED IMPROPERLY (I.E. INCORRECT FLYWHEEL STEP).
DAMAGED OR EXCESSIVELY WORN CV JOINTS.
BAD U-JOINTS IN DRIVE SHAFT OR U-JOINTS MISALIGNED.
EXCESSIVE BACKLASH IN DIFFERENTIAL.
EXCESSIVE DRIVE-LINE ANGLE.
BAD LEAF SPRINGS, BUSHINGS OR MOUNTS.
IMPROPER GEAR RATIO VERSUS TIRE DIAMETER.
DEFECTIVE PRESSURE PLATE AND/OR DISC.
DISC HAS INADEQUATE OR NO MARCEL (NOT ENOUGH CUSHION BETWEEN THE FRICTION FACINGS).
OIL OR GREASE CONTAMINATION ON CLUTCH FACINGS.
WORN OR DAMAGED CLUTCH LINKAGE.
BENT COVER ASSEMBLY AND/OR DISC .
IMPROPERLY TUNED ENGINE.
WORN OR DAMAGED ENGINE MOUNTS OR TRANSMISSION MOUNTS.
* REMEMBER IF YOU HAVE ANY QUESTIONS, PLEASE CALL OUR TECH. LINE (928) 771-8422


--------------------------------------------------------------------------------
WHAT COULD BE THE CAUSE FOR IMPROPER CLUTCH RELEASE?

IMPROPER CLUTCH RELEASE CAN BE CAUSED BY MANY PROBLEMS. POSSIBLE CAUSES MAY BE AS FOLLOWS:

CLUTCH LINKAGE NOT PROPERLY ADJUSTED OR RESET.
FLYWHEEL NOT SURFACED BEFORE NEW CLUTCH INSTALLED.
FLYWHEEL SURFACED IMPROPERLY (I.E. INCORRECT FLYWHEEL STEP).
FLYWHEEL MACHINED TOO THIN OR NOT MANUFACTURED TO STOCK(O.E.M.). SPECIFICATIONS.
LINKAGE WORN OR DAMAGED.
HYDRAULICS DEFECTIVE, LEAKING OR THERE MAY BE AIR IN THE SYSTEM.
CABLE STRETCHED OR DAMAGED.
IMPROPER CLUTCH FORK GEOMETRY DUE TO FLYWHEEL BEING TOO THIN OR BELLHOUSING DEEPER THAN STOCK (BELLHOUSING BALL STUD MAY NOT BE ADJUSTED PROPERLY).
PILOT BUSHING BINDING DUE TO IMPROPER BELLHOUSING ALIGNMENT, BELLHOUSING DAMAGED, OR LOOSE.
CLUTCH DISC INSTALLED IMPROPERLY.
CLUTCH DISC HUB RUBBING AGAINST FLYWHEEL BOLTS.
CLUTCH DISC BINDING ON INPUT SHAFT.
INPUT SHAFT BENT CAUSING CLUTCH DISC RUNOUT.
PRESSURE PLATE ASSEMBLY AND/OR CLUTCH DISC BENT OR DAMAGED.
CLUTCH DISC IS TOO THICK/ OR HAS EXCESSIVE MARCEL (TOO MUCH CUSHION BETWEEN THE FRICTION FACINGS).
PRESSURE PLATE HAS DEFECTIVE OR DAMAGED TORQUE DRIVE STRAPS.
DAMAGED, WORN, OR IMPROPERLY INSTALLED PILOT BUSHING/BEARING.
OIL OR GREASE CONTAMINATION ON CLUTCH FACINGS.
DAMAGED OR WORN THROWOUT BEARING COLLAR.
* REMEMBER IF YOU HAVE ANY QUESTIONS, PLEASE CALL OUR TECH. LINE (928) 771-8422


--------------------------------------------------------------------------------
WHAT ARE THE POSSIBLE CAUSES FOR CLUTCH SLIPPAGE?

IMPROPER CLUTCH ADJUSTMENT FREEPLAY.
QUADRANT NOT RESET PROPERLY OR IS FAULTY (ON RATCHET CABLE TYPE LINKAGE. SYSTEMS).
INCORRECT THROWOUT BEARING IS BEING USED (TOO LONG).
CLUTCH ASSEMBLY CONTAMINATED WITH GREASE/OIL.
CLUTCH NOT FULLY/PROPERLY SEATED IN.
FLYWHEEL NOT SURFACED AND DISC HAS BEEN GLAZED.
CLUTCH ASSEMBLY NOT DESIGNED FOR THE APPLICATION.
CLUTCH ASSEMBLY NOT DESIGNED FOR SPECIFIC TYPE OF USE (RACING/COMPETITION, ETC.).
CLUTCH NOT ADEQUATE FOR HORSEPOWER/TORQUE OF APPLICATION .
INCORRECT GEAR RATIO TO TIRE DIAMETER .
CLUTCH ASSEMBLY HAS LOST FACING MATERIAL FROM THE DISC.
CLUTCH ASSEMBLY HAS FAILED OR IS DEFECTIVE.
FLYWHEEL SURFACED IMPROPERLY (I.E. INCORRECT FLYWHEEL STEP).
DAMAGED OR WORN THROWOUT BEARING COLLAR.
DAMAGED OR BENT PRESSURE PLATE ASSEMBLY AND/OR DISC.
* REMEMBER IF YOU HAVE ANY QUESTIONS, PLEASE CALL OUR TECH. LINE (928) 771-8422


--------------------------------------------------------------------------------
WHAT ARE THE CAUSES OF POOR SHIFTING QUALITY OR NOTCHY SHIFTING?`

IMPROPER CLUTCH RELEASE CAUSED BY FAULTY LINKAGE AND/OR IMPROPER ADJUSTMENT.
IMPROPERLY INSTALLED SHIFTER.
IMPROPERLY ADJUSTED SHIFTER OR SHIFT LINKAGE.
DAMAGED TRANSMISSION PARTS (BENT SHIFT FORK, ETC.).
WORN TRANSMISSION SYNCHRONIZER RINGS.
IMPROPER TRANSMISSION LUBRICANT (CHECK FACTORY SERVICE MANUAL FOR PROPER FLUID TYPE AND VISCOSITY).
PILOT BUSHING/BEARING BINDING ON INPUT SHAFT.
CLUTCH DISC HUB RUBBING FLYWHEEL OR FLYWHEEL BOLTS.
DAMAGED OR DEFECTIVE PRESSURE PLATE TORQUE STRAPS.
BELLHOUSING MISALIGNMENT
* REMEMBER IF YOU HAVE ANY QUESTIONS, PLEASE CALL OUR TECH. LINE (928) 771-8422

-WE WOULD LIKE TO HEAR FROM YOU-






تحياتي
محمد

Golden Stang
30-01-2005, 01:34 PM
هَلْ Centerforce يَمْسكُ يَتطلّبُ أي يَقتحمُ فترةً؟

نعم. هو يُوصي لإجْلاس بشكل صحيح في صحنِ الضغطِ الجديدِ وجمعيةِ القرصِ لإِطْمِئْنان أداءِ الفاصلِ الجيدِ. Centerforce يَوصي 450-500 أميال في توقّفِ البلدةِ ويَذْهبُ نوعَ قيادة السيارة السهلةِ قبل تَطبيق القوَّةِ الكاملةِ. إذا قيادة سيارتكَ تَشْملُ إستعمالِ نوعِ الطريق السريعِ بشكل رئيسي، الإستراحة في الفترةِ يَجِبُ أَنْ تَكُونَ أطولَ مِنْ 450-500 أميال. إذا الإستراحةِ في الفترةِ لَمْ تُتْلَ بشكل صحيح، حياة فاصلِ وأداءِ يُمْكِنُ أَنْ يُضحّيا به.



و هذا الباقي الترجمة من انجليزي الى العربي


أَيّ نظام فاصلِ Centerforce أفضل لعربتِي؟
من المُهمِ مُجَاراة نظامِ فاصلِ Centerforce الصحيح بالعربةِ وهو إستعمالُ مقصودُ!

لإجابة هذا السؤالِ بشكل صحيح، عِدّة أشياء يجب أنْ تُؤْخَذَ بنظر الإعتبار.

الذي صنعُ العربةَ، نموذج، حجم المحرّكَ والسَنَةَ؟
ماذا العربة تَستعملَ؟ (قيادة سيارة يومية، سَحْب، مِنْ طريقِ، إستعمال منافسةِ، الخ. ).
أي نوع من تغييرات جُعِلتْ إلى العربةِ؟
هَلْ سهم المحرّكَ أَو لَهُ هو عُدّلَ؟
إذا المحرّكِ عُدّلَ، إلى أي مدى؟ (مرحباً تدفق يَترشّحُ، رقاقة حاسوب، تعديلات عادمِ، شاحنات ممتازة، نترية، الخ. ).
هَلْ لَهُ أيّ تغييرات Driveline جُعِلتْ؟ (حجم مختلف يُتعبُ، نسبة ترسِ مختلفةِ، الخ. ).
هَلْ لَهُ أيّ أجهزة إضافية (وزن) أُضيفتْ إلى العربةِ؟ (مخيّم، رافعة، مصدة إنبوبِ، قفص لفّةِ، الخ. ).

--------------------------------------------------------------------------------
ماذا ضروري لتَركيب Centerforceي الجديد بشكل صحيح يَمْسكَ؟

كُلّ فواصل Centerforce مُسَجَّلة براءة إختراع مُصَمَّمة لِكي تَكُونَ أي يُوجّهُ يَدْخلَ بسرعة إحْتياَج نظامِ الفاصلِ العالي الأداءِ لا تعديلاتَ خاصّةَ للتركيبِ.


--------------------------------------------------------------------------------
إلى متى بالإمكان أَنْ أَتوقّعُ فاصلَ Centerforceي الجديد أَنْ يَدُومَني؟

كُلّ مُنتَجات Centerforce مُسَجَّلة براءة إختراع مُصَمَّمة بطولِ العمر في العقلِ، على أية حال، حياة فاصلِ سَتَعتمدُ كثيراً على العربةِ، نوعكَ مِنْ قيادة السيارة وناتجِ المحرّكِ. على سبيل المثال أي عربة قادتْ في التوقّفِ الثقيلِ وتَذْهبَ المرورَ سَيكونُ عِنْدَها أي حياة فاصلِ شورتير مِنْ نفس العربةِ التي تُقادُ على الطريق السريعِ المفتوحِ. بخصوص الشاحنات بإطاراتِ القطرِ الكبيرة جداً، هم سَيَحْصلونَ على نموذجياً أقل يَمْسكونَ حياةً مِنْ أي شاحنة بحجمِ إطارِ السهمِ.

المُلاحظة: تغييرات نسبةِ ترسِ الدافعِ النهائيةِ الملائمةِ ضرورية وسَتُساعدُ طولَ عمر Driveline كثيراً (بضمن ذلك الفاصلِ) على العرباتِ يَحْملُ أحمالَ ثقيلةَ أَو يَستعملَ إطاراتَ القطرِ الكبيرة جداً.


--------------------------------------------------------------------------------
سَيَمْسكُ أي Centerforce زيادةً جُهدِ دواستِي التي تُسبّبُ ضرراً إلى سلكِي، عِلْم هايدروليكا أَو ترابط ميكانيكي؟

كُلّ ثلاثة أنظمةِ فاصلِ Centerforce (Centerforce أنا، Centerforce الثّاني، وإحتكاك ثنائي) تَستعملُ نظامَ وزنِ Centerforceنا المُسَجَّل براءة إختراع، هذه المشتركةِ بموادِ إحتكاكِنا المتفوّقةِ تَسْمحُ للولايات المتّحدةِ لهَنْدَسَة مُنتَجاتِ الفاصلِ التي تَزِيدُ الأداءَ بدون زيَاْدَة جُهدِ دواسةِ فاصلِ. هذا مهمُ لكي يَبقي Driveability مرتاح بالإضافة إلى لمَنْع زيَاْدَة تحميل آليةِ الإطلاقَ.


--------------------------------------------------------------------------------
أي نوع من حذّافة أفضل الموصّى بهاِ لتطبيقِي؟

نظام فاصلِ Centerforce المُسَجَّل براءة إختراع لا يَتطلّبُ الإستعمال أي نوع خاصّ مِنْ الحذّافةِ. مواد إحتكاكنا مُصَمَّمة لكي تُستَعملَ بحذّافةِ السهمَ، حذّافات قضيب فولاذي بعد التّسويق، أَو حذّافات ألمنيومِ بدروعِ حرارةِ المُلحقِ الفولاذيةِ. على أية حال Centerforce لا يَوصي إستعمالَ حذّافاتِ الألمنيومِ لإستعمالِ الشارعِ. إذا أنت تَستبدلُ سهمَكَ أو. إي. إم . حذّافة، يَكُونُ متأكّدة بأن الحذّافةِ الجديدةِ تُقابلُ نفس المواصفاتِ، مثل إحصاءِ سنِّ ترسِ الحلقةِ، سُمك حذّافةِ، تعديل ترسِ حلقةِ، الخ. كُلّ حذّافات Centerforce تُصمّمُ لمُقَابَلَة المعيارِ أو. إي. إم . مواصفات، وإس. إف. آي . صدّقَ.


--------------------------------------------------------------------------------
هَلْ Centerforce يَتطلّبُ الحذّافةَ لكي تُعادَ كساء قبل تَركيب أي الفاصل الجديد؟

نعم! الحذّافات خاضعة للحرارةِ، إحراز وتُشوّهُ أثناء إستعمالِ، لذا الحذّافة يَجِبُ أَنْ تَكُونَ عادتْ إلى الظهور على السطح دائماً بشكل صحيح أَو إستبدلتْ لإِطْمِئْنان أداءِ الفاصلِ الجيدِ. عَودة إلى الظهور على السطح يجب أنْ تُؤدّي على أي أَهّلتْ ماكنةَ حذّافةِ الطاحنةِ. Centerforce لا يَوصي عَودة إلى الظهور على السطح الحذّافاتِ على أي مخرطة أَو أي مطحنة Blanchard. أيضاً، يَكُونُ مدركَ بأنّ الإستعمال أي مطحنة كهربائية أَو هوائية محمولة يدوياً / ساندر أَو يُجرجرُ السطحَ بورقِ الصقل لا يُشكّلُ أي أعادَ كساء حذّافةَ بشكل صحيح. أشرْ إلى دليلِ خدمةِ مصنعِكَ للتفصيلاتِ على عربتِكَ بخصوص عَودة إلى الظهور على السطح ومواصفاتِ الحذّافةِ (شقّة، خطوة، الخ. ) تَتطلّبُ بَعْض العرباتِ حذّافاتَ بديلِ جديدةِ بدلاً مِنْ أنْ تَعُودَ إلى الظهور على السطح. رجاءً إستشرْ دليلَ خدمةِ المصنعَ أَو إدعُ تقنيتَنا. خَطّ في (928) 771-8422 إذا كان لديكم أي سؤال


--------------------------------------------------------------------------------
هَلْ هو ضروري لإسْتِعْمال مسمارِ الإصطفافَ يُدبّسَ على حذّافتِي؟

على الحذّافاتِ التي تَستعملُ دبابيسَ مسمارِ الإصطفافِ أصلاً، الجواب نعم! تُحدّدُ دبابيسُ مسمارِ الإصطفافَ مكان صحنُ الضغطَ بشكل صحيح إلى الحذّافةِ لأغراضِ الميزانِ بالإضافة إلى Add يَضْغطُ صحناً إلى قوّةِ قصِّ الحذّافةِ. دبابيس مسمارِ الإصطفافَ يَجِبُ أَنْ تَكُونَ دائماً إستبدلتْ إذا هم مُتَوَقّفون متضرّر، أَو فقدان مِنْ الحذّافةِ.


--------------------------------------------------------------------------------
أي نوع من الضغط يَطْلي المزاليجَ يَجِبُ أَنْ تُستَعملَ بCenterforceي تُمْسَكَ؟

فواصل Centerforce مُصَمَّمة لكي تُستَعملَ بالسهمِ أو. إي. إم . أسلوب يُثبّتُ أَو يُثبّتُ مصمّم خصيصاً بعد التّسويق لإحتفاظِ صحنِ الضغطِ. أجهزة فاصلِ يَجِبُ أَنْ تَتحمّلَ أحمالَ عاليةَ، يَكُونُ مزاليجَ البديلِ المتأكّدةِ عالي النوعيةِ وسهمِ مباراةِ أو. إي. إم . ترتيب مزلاجِ، (وبمعنى آخر: . إذا مزاليجِ سهمِ تَتحمّلُ، مزاليج بديلِ يَجِبُ أَنْ تُتحمّلَ أيضاً).


--------------------------------------------------------------------------------
ما مواصفات عزم لّي مزلاجِ الفاصلَ؟

قيمة عزم لّي مزلاجِ يَجِبُ أَنْ تُقرّرَ مِن قِبل منتجِ المزلاجَ أَو إذا إستعمال سهمِ أو. إي. إم . مزاليج، يُشيرُ إلى عرباتِكَ يُصلّحُ دليلاً لمواصفاتِ عزم اللّي الصحيحةِ. عزم اللّي الصحيح حاسمُ إلى أمانِكَ، يَستغرقُ الوقتَ للحُصُول على الجمعيةِ وحذّافةِ صحنِ الضغطِ الصحيحةِ يُثبّتانِ مواصفاتَ عزم لّي ويَشْدُّ المزاليجَ بشكل صحيح إستعمال أي مفتاح عزم اللي العالي النوعية.


--------------------------------------------------------------------------------
هَلْ هناك أيّ تعديلات خاصّة ضرورية لتَركيب أي Centerforce يَمْسكَ؟

كُلّ جمعيات فاصلِ Centerforce مُسَجَّلة براءة إختراع مُصَمَّمة لِكي تَكُونَ أي يُوجّهُ يَدْخلَ بسرعة بديلاً لجمعيةِ فاصلِ السهمَ. إذا أيّ مِنْ مكوّناتِ الفاصلِ المحيطةِ (Bellhousing، حذّافة، ترابط، الخ. ) غُيّرَ مِنْ أصليِ، يَكُونُ متأكّداً يَجاروا سهماً (أو. إي. إم .) مواصفات، أَو يَتّصلُ بقسمِنا التقنيِ في (928) 771-8422 للمساعدةِ.


--------------------------------------------------------------------------------
هَلْ فواصل Centerforce قَبْلَ متوازنة؟

نعم! كُلّ جمعيات فاصلِ Centerforce تُوازنُ إلى مواصفاتِ أجهزةِ المصنعِ الأصليةِ.


--------------------------------------------------------------------------------
هَلْ Centerforce يَوصي تَغْيير التجريبيَ Bushing عندما يُركّبُ أي فاصل جديد؟

نعم، إذا عربتِكَ مُجهّزة بأي طيار Bushing أَو صلة، هو يُوصي دائماً لإسْتِبْداله أثناء عمليةِ تركيبِ الفاصلِ الجديدةِ. حيثما ينطبق، هو يُوصي للتَرْقِية مِنْ أي طيار Bushing إلى أي إبرة دحروجةِ أَو صلة نوعِ مرتكز كروي التجريبيةِ.


--------------------------------------------------------------------------------
هَلْ Centerforce يَمْسكُ يَتطلّبُ أي يَقتحمُ فترةً؟

نعم. هو يُوصي لإجْلاس بشكل صحيح في صحنِ الضغطِ الجديدِ وجمعيةِ القرصِ لإِطْمِئْنان أداءِ الفاصلِ الجيدِ. Centerforce يَوصي 450-500 أميال في توقّفِ البلدةِ ويَذْهبُ نوعَ قيادة السيارة السهلةِ قبل تَطبيق القوَّةِ الكاملةِ. إذا قيادة سيارتكَ تَشْملُ إستعمالِ نوعِ الطريق السريعِ بشكل رئيسي، الإستراحة في الفترةِ يَجِبُ أَنْ تَكُونَ أطولَ مِنْ 450-500 أميال. إذا الإستراحةِ في الفترةِ لَمْ تُتْلَ بشكل صحيح، حياة فاصلِ وأداءِ يُمْكِنُ أَنْ يُضحّيا به.


--------------------------------------------------------------------------------
هَلّ بالإمكان أَنْ أَستعملُ أي قرص Centerforce بصنفِي إكس صحن ضغطِ أَو صحنِ ضغطِ Centerforce بصنفِي إكس قرص؟

هو لَمْ يُوصي لإسْتِعْمال مكوّناتِ Centerforce بالصحونِ أَو أقراصِ ضغطِ المنتجين الأخرى. أجزاء Centerforce تُصمّمُ للعَمَل كمجموعات متناظرة ولإعْطاء أداءِ الفاصلِ المتفوّقِ بالإضافة إلى العمليةِ الموثوقةِ. نحن لا نَستطيعُ ضمان الأجزاءِ مِنْ الصناعاتِ الأخرى.


--------------------------------------------------------------------------------
هَلْ قابل للإصلاح فواصل Centerforce أَو Rebuildable؟

لكي يَبقي خدمةَ فاصلِ صحيحةِ، هو لَمْ يُوصي لإعادة بناء فواصلِ Centerforce مُسَجَّلة براءة إختراع. على أية حال، تصليح قَدْ يَكُون محتملَ في بَعْض الحالاتِ مِن قِبل Centerforce، بعد تفتيشِ الجمعيةِ. الرجاء الاتصال بقسمنا التقني في (928) 771-8422 للمزيد من المعلومات.


--------------------------------------------------------------------------------
هَلّ بالإمكان أَنْ أي قرص إحتكاكِ ثنائيِ جديدِ يَكُونُ مُشتَرى مُنفصلاً؟

لا. أقراص الإحتكاكِ الثنائيةِ حسب الطّلب بَنتْ وصمّمتْ لكي تُستَعملَ بجمعياتِ صحنِ الضغطِ المعيّنةِ. جمعية صحنِ الضغطَ وقرصَ الفاصلِ يَجِبُ أَنْ يَكُونا دائماً إستبدلا بينما أي جَارى مجموعةً. إذا أضعفَ القرصَ، لَهُ صحنُ الضغطَ لذا.


--------------------------------------------------------------------------------
يَعمَلُ نظامَ فاصلِ Centerforce يَزنُ أقل مِنْ السهمِ أو. إي. إم . فاصل أَستبدلُ؟

نموذجياً، وزن جمعيةِ فاصلِ Centerforce المُسَجَّلة براءة إختراع سَيَكُونُ جداً مشابهة لوزنِ أي سهم أو. إي. إم . جمعية فاصلِ. إذا كتلةِ دائرةِ (وزن) أي قلق، صناعات Centerforce أي جمعية فاصلِ وزن خفيفِ مصمّم خصيصاً لإستعمالِ المنافسةِ. تُوفّرُ جمعيةُ فاصلِ Centerforce المخفّفة كمية كبيرة من الوزنِ عندما قَارنَ إلى أنظمةِ الفاصلِ التقليديةِ. رجاءً لاحظْ، هذه فواصلِ الوزن الخفيفِ مقصودة لإستعمالِ المنافسةِ ولا يُمْكن أنْ تُستَعملَ في تطبيقاتِ الشارعِ.


--------------------------------------------------------------------------------
كَمْ مهم إصطفافُ Bellhousing صحيح؟

إصطفاف Bellhousing حاسمُ لوظيفةِ الفاصلِ الصحيحةِ وثقةِ المكوّناتِ ذات العلاقةِ. يُنتظر أَنْ يَصْنعَ تسامحَ كُتَلِ المحرّكِ وBellhousings، هو محتملُ للإرسالِ Centerline وCrankshaft Centerline اللّذان سَيُصْفّانِ خطأً. نتيجة هذا Misalignment قَدْ يَكُون ملابسَ صلة تجريبيةِ متحرّكةِ بشدّة، ملابس صلة عمودِ إرسالِ الرئيسيةِ وفشلِ محورِ قرصِ الفاصلَ. رجاءً أشرْ إلى دليلِ خدمةِ مصنعِكَ أَو إتّصلْ بقسمِنا التقنيِ في (928) 771-8422 لإجراءِ إصطفافِ Bellhousing صحيح.


--------------------------------------------------------------------------------
محرّكي مستعملُ بشكل رئيسي في المستوى الواطئِ آر بي إم، هَلْ نظام وزنِ Centerforce الطارد مركزي يَكُونُ مفيد لتطبيقِي؟

إنّ الجوابَ نعم! بينما هو حقيقيُ ذلك Assist الطارد مركزي أي يُوجّهُ وظيفةَ آر بي إم، نظام وزنِ Centerforce المُسَجَّل براءة إختراع فعّالُ وسَيُضيفُ أداءَ فاصلِ إضافيِ في كل محرّكِ آر بي إم مستويات.


--------------------------------------------------------------------------------
تَبْدو صلة Throwoutي الجديدة مِنْ مركزِ على الخادمِ وتذبذبِ الصلة، هَلْ هو معيوب؟

بالرغم من أن هذا قَدْ يَبْدو شاذّ، هذه حركةِ الصلة إحدى هي ميزّاتُ تصميمِ. يُجاهدُ Centerforce لتَجهيز فقط أفضل الصلاتِ الممتازةِ متوفرةِ، لأكثر التطبيقاتِ نُفضّلُ إسْتِعْمال أي إِصْطِفاف نفسِ أَو نوعِ مركزة نفسِ Throwout صلة. هذه الصلة قَدْ تَبْدو مِنْ مركزِ أَو Improperly صَنعا، على أية حال، كُنْ مطمئِناً، الصلة سَتُرتّبُ وتُمركزُ نفسها بشكل صحيح أثناء إستعمالِ طبيعيِ.


--------------------------------------------------------------------------------
تطبيقي لَمْ يُدرَجْ في دليلِ Centerforce، ماذا يجب أن أنا أعْمَلُ؟

إنّ دليلَ Centerforce أحد أكثر الشاملةِ والكاملةِ بعد التّسويق منشوراتِ فاصلِ الأداءِ متوفرةِ. نحن Continually يَجْعلُ التغييراتَ والمضافَ في التطبيقاتِ الجديدةِ. إذا أي تطبيق معيّن لَمْ يُوْجَدْ في دليلِ Centerforce، الرجاء الاتصال بقسمنا التقني في (928) 771-8422 للإصدارات الجديدةِ أَو الإضافاتِ المحتملةِ. أيضاً، قسم بحثنا وتطويرنا قَدْ يَكُون قادر على بنيةِ حسب الطّلبِ / يُعدّلُ أجزائَكَ المجهّزةَ للتطبيقاتِ الخاصّةِ الأخرى لا تُدرجُ في دليلِ Centerforce. هذه الخدمةِ مساعدةُ خصوصاً على غريبةِ وعرباتِ نوعِ خاصيّةِ. الرجاء خذ حريتك بالاتصال قسمنا التقني في (928) 771-8422 بخصوص هذه الخدماتِ الخاصّةِ.

DDesigns
30-01-2005, 01:54 PM
مشكورين شباب الله يهديكم بس غرقتوا المنتدى في الكلام ما كان فيه حاجه لانه موجود حرفيا في الكاتالوج اللي جاي معاه .

عموما يالله خلي الشباب يستفيدون ههههه .

EL_3grab
30-01-2005, 02:30 PM
بالبركه عيك مشعل .. وبتحس بالفرق الكبير ..

بس للحين أنا مب مقتدل مكينه سيارتك .. وفي موقعك صوت أنك تدز تيربو ولا تبدل ..

http://www.turbo-kits.com/images/fmax_turbo_kit.jpg

وهذا اللي يتضمنه ..

FMAX Accord Turbo Kits Include:
- T3/T04B Turbonetics Turbo
- Thermocoated Cast-Steel Turbo Manifold
- Thermocoated Mandrel-Bent Downpipe
- Turbonetics Evolution 35mm Wastegate
- Spearco W.A.V.E Front-Mount Intercooler
- MF2 ERL 3D Map Injector Controller
- MSD Boost Timing Manager (BTM)
- 440cc Lucas Fuel Injectors (2)
- Turbonetics Raptor Blow Off Valve (BOV)
- 2 Bar Map Sensor
- K&N Air Filter
- (1) Case TS-1 Synthetic Turbo Oil
- Install Instructions & Wiring Diagrams
- All Necessary Hardware & Fittings:

وهذا اللي بيعطيك أياه ..

For Engines: No V6 Kits F22, F23, H23, H22
Boost: 8 PSI
HP Gain: 75-100 WHP (safely on stock engine)
Turbo Efficiency: 400hp
Direct Bolt-On: Yes
Warranty: 1 Year
Ball Bearing Upgrade: FREE



ومكاين الهوندا تستحمل لحد 7 ولا 6 psi ..

وأكيد أقترح عليك البول بيرننج .. :knight:

أشوف أن بدال ما تتلعوز ويا الفتك وضفيرتها ..

والسعر حلو .. 3399 دولار .. طبعا دون الأب جريد للبول بيرننج ..

وعقبال ناصر وياك ..

الموقع http://www.turbo-kits.com

TOP-SECRET
30-01-2005, 02:32 PM
اخوي اقصد تدبيل مب تبديل خخخخخخخ يعني مثلا انت عالقير الثالث وكنت حاس بخطر الي يسوي

ريس معاك خخخخخ تدبل كلتش عشان تفز السياره شوي

انا سمعت هذا النوع من الكشات مايتحمل هذي الحركه

وحتى مثلا تعمل عكس القير مثلا يكون 4 تخليه في 3 في بعض الكلشات تصير لك مشاكل

تحياتي

922
30-01-2005, 02:37 PM
السلام عليكم

انا اخذت المعلومات من موقع الشركة ......


لو ركبت ال H22a وش راح تسوي بالكلتش !!!!!



تحياتي
محمد

DDesigns
30-01-2005, 03:01 PM
مشكووورين شباب ..

اخوي العقرب ..

انا معاك 100% بس فيه شيئين لازم تحسب حسابهم ..

1- مكينتي ماشيه واجد تقريبا 190 الف والتيربو مو زين عليها .
2- تركيب H22a بيكلفني اقل من شراء تيربو بالسعر اللي حطيته .

انا ودي مكينه قويه من الاساس علشان ارتاح شوي ما ودي بهذله في المرور على صوت التيربو ولا شيء زي كذا لان التيربو مشروع حق بعدين .


اخوي Top Secret ..

اها فهمت عليك ..

افا طيب ليش !! هذي احتاجها مرات ..

بس اعتقد يمكن ما يحتاج تدبل لان الكلتش اصلا قوي وراح يمسك على طول صح ؟


اخوي 922 ..

ما شاء الله عليك يعحبني فيك التدقيق والتمحيص عندك ..

شوف اول شيء كلامك صحيح احتمال ما يركب على H22a لو غيرتها ولكن ..

انا كنت بين امرين:

1- اشتري كلتش وكاله ب 700 وشوي ريال .
2- ازيد على 700 شوي واخذ لي كلتش رياضي . يعني الفرق 400 ريال بس وراح يكون معمر معاك وقوي .

وثاني شيء يعني في الوقت الحالي الميزانيه شوي طايحه من تاثير السيستم فا لازم اسوي مساوه ما ابي احد يزعل هههههههه .


تحياتي ........

922
30-01-2005, 03:24 PM
EL_3grab

انا عندي موتر قديم بتضحك على

كرسيدا 89

مكينتها 7MGE معروفه هالمكينة نفس مكينة السوبرا 1989 الى 1992

مع العلم ان قيرها تمتاتيك والقير نظيف مررره

لو فرضاً بغيت ازودها وش الافضل والارخص

اركب عليها 1JZGTE والا ارهم عليها LT1 مره وحده !!!!

مع العلم اني قد شفت سوبر عليها LT1 350 ووبدي السوبر نفس الكرسيدا

السيارة عزيزة علي مررره وحاب احتفظ فيها

ولك تحياتي
محمد

EL_3grab
30-01-2005, 05:51 PM
ياخي فرق بين 8 و6 ..

بس 1j ما بتعور راسك في التركيب ..

الثمانيه يبالها عبالها ..

خذلك الـ1jzgte وبتركب على قير الـ7M ..

أنا سقت الون جيي .. الحه وايد حلوة حق مشاوير كل يوم ..

ولها تزاويد كثر شعر راسك .. وبتلاقيها برخص أن شاء .. (طبعا بصناعيه الشارجه) ..

بس أذا تبا ترتبش عدل عليك بالـ2j أنجكتر ويا قيرك التماتيك ..

بتساتنس وايد .. وبتطير فيها أن شاء الله ..

وأذا حبيت تعرف أكثر عليك بمنتدى speed4ever.com

أن شاء الله ما بيقصرون ..

تحياتي

EL_3grab
30-01-2005, 05:52 PM
مشعل .. خلاص الـH22 ويبا كت تيربو ..

محد بيقبضك والله ..

سلامي

NFS
30-01-2005, 08:40 PM
DDesigns

بعد ما تركب الكلتش أنا متأكد أن عضلات رجلك اليسرى بتصير أضخم من عضلات الرجل اليمنى:D

بالنسبة لتعديل السيارة ، أنا أقترح تعمل البروجكت على المكينة إللي عندك لعدة أسباب:

(1)- أنك بتصير مختلف عن غيرك لأن الكل متجه لمكائن الـDOHC VTEC.
(2)- التكلفة بتكون أقل لو كان هدفك هو التوربو لأنك بتوفر قيمة تغيير المكينة وتقدر تشتري في هذا المبلغ بساتم وأذرعة مثلاً لمكينتك الحالية.
(3)- كون مكينة سيارتك أحدث وقطع غيارها متوفرة في السوق المحلي فماراح تواجه مشاكل في صيانة السيارة.


إذا كنت ناوي تسلك طريق الـNA ففي هذي الحالة ما يكون عندك حل إلا الـH22a.

DDesigns
30-01-2005, 09:05 PM
هممممممممم ..

والله اخوي NFS انت فريت مخي من جد !!!

طيب فكرتك حلوه وعجبتني واجد ..

شوف هو الشيء اللي مخليني ودي اركب H22a انها هي ستوك قويه .

بس فيه عيوب :

1- H22a اثقل من المكينه الحاليه علشان كذا ودي اركب تيربو .
2- انا خايف اركب تيربو والسبه المرور هنا في الامارات ..

( شباب الشارقه و دبي يا ليت لو تتحفوني سيارتي لوحاتها شاارقه حاليا وراح احولها دبي بعد 5 شهور لاني سكنت في دبي الان وما ادري اذا المرور يرضى لي اني اركب تيربو في السياره ؟؟؟؟؟ )

مدري شباب التيربو اقدر اطفيه مؤقت قبل ما اروح الفحص علشان ما يسمعون صوت الصفير ويسون لي سالفه ؟

سؤال /

1-طيب NFS لو عدلت مكينتي من الداخل بساتم واذرعه وبقيه الشله كم تصير قوتها بالحصان قبل ما اركب التيربو لاها هي حاليا 140 او 145 حصان ..

2- كم تكلفه التعديل على المكينه وهل السياره تصير مضمونه للشغل والكرف اليومي كطالب جامعي ؟

هذا اللي عندي الحين وبعدين نكمل .


تحياتي .......

EL_3grab
30-01-2005, 09:25 PM
هلا الغالي .. أسأله شائعه والكل يسألها ..

أول شي عن صوت التيربو يعتمد على الأكسوزست سستم ..

ومعروف أنه التيربو هادي مب حشرة مثل اللي في بالك ..

التيربو صفير وهذا الصفير تقدر تخوزه بعد .. (تخلي البوف يفتح في الفلتر ) ..

..

مرور دبي أما بيرخصك .. بس هوو كيرز ..

أنته سوو جه ..

شوف متى رخصة ملكيتك بتخلص ..

ومن تجددها .. ركب التيربو .. وبتكون عندك سنه عايش في نعيم ..

وعفكرة أذا شكل سيارتك ستوك وعليها التيربو .. صعب يزخونك الشرطه .. لأنك غير مشكوك بأمره ..

والت أنته تتحكم في قوته .. تخليه 0.5 بوست .. ولا بتسمع حسه ..

..

وعن الأستروكر هذا من زمان في بالي .. بس بيكلفك أكثر ..

لو ودك بستروكر أقترح عليك .. وتقدر تزيد سعة مكينتك ..

طبعا اللعبه ما تكتمل الا مع كامات وجيورها وكمبيوتر عدل .. وتكبر راديت السيارة وتحطلك أويل كولر ..

..

السيارة بتوصل 400 وفوق .. هذا شي خيالي على سيارة ويل جدام ..

عادي ما تسوي سالفه للكورفت وسياييير وايده ..

..

طبعا علشان القوة العودة اللي بتلاقيها .. ما بتحتاج الا سسبنشن محترم ..

وبتلاقي اللي تباه على حسب ميزانيتك ..

..

سيارتك بتكون قمه في الروعه .. ساوند سستم .. تزويد مكينه .. وسسبنشن محترم ..

الشغله كلها بتكلفك بحدود سعر الساوند سستم ويمكن أكثر بشويه ..

وصدقني عقب ما تبى تبيع سيارتك ..

..

وعلى فكرة الكت اللي فوق .. مضمون على الستوك .. يعني لا تطوف 6 psi ..

وكل شي يعتمد على السواقه ..

أذا بتيلس تلعنها وتخمسبها وترفع حرارتها .. ودع المكينه ..

أذا أستخدامك يومي سيرات وييات .. وقومات خفيفه .. كفايه عليك ..

..

تقدر تبدل الكون رود بس .. ولا الكون رود ويا البساتن وتاخذ ضغط منخفض .. 8:5.1 .. هذا هوو ..

أذا جه ما بيكلفك وايد على أعتقد .. شي بسيط ..

..

والأسعار تقدر تعرفها اليوم قبل باجر ..

وأولا واخيرا الميزانيه .. هي اللي بتوديك وهي اللي بتيبك ..

..

وتحياتي