تسجيل الدخول

View Full Version : 2008 Mercedes-Benz P8


abumhdi
15-01-2006, 10:19 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

http://www.swalif.net/sforum1/upload/mercedes_p8_01.jpg

Mercedes-Benz wants to fight Ferrari and Lamborghini at their own game, with plans to build a mid-engined supercar to take on the 360 Modena and recently launched Gallardo.
Rather than opting for another front-engined, rear-drive supercar -- such as the 460kW SLR -- for the second stage of the duo's road car partnership, Mercedes-Benz and McLaren are seeking to deliver a smaller, lighter, more focused mid-engined model to slot between the $370,000 SL 55 AMG and the $1 million SLR in performance and price.

Known as the P8, the new Benz supercar is officially a concept, which means styling, engineering, logistic, production and cost proposals for the two-seater are under way.

But it is already clear that both Mercedes-Benz and McLaren management are desperate to put it into production. And the word is that as well as a regular coupe, there will also be a convertible.

"Yes, we are looking at a mid-engined road car," Mercedes boss Jurgen Hubbert told US publication AutoWeek. "But there is no decision on production."

The P8's two-seater body is expected to use a mixture of carbon fibre, thermoplastics and aluminium to keep weight down. And its slinky shape is tipped to largely be driven by the wind tunnel, with aerodynamic efficiency high on the agenda to ensure adequate downforce, as well as the need to feed air to vital components.

The P8's engine is believed to be a new 6.3-litre naturally aspirated V8 that will also be used in future AMG models, expected to deliver about 400kW. A 530kW-plus twin-turbocharged version is also in the pipeline. The top speed of the P8 is believed to be more than 320kmh.

The P8 is expected to cost more than the Ferrari 360 and Lamborghini Gallardo with which it will compete, meaning something in the order of $450,000 seems likely.

As well as generous equipment levels, the Benz/McLaren supercar has many safety features, starting with front, side and curtain airbags. Benz's Pre-Safe system, which "prepares" the car for a crash while helping avoid it in the first place, will be included.

The rear-wheel-drive supercar is planned to be built alongside the gullwing-doored SLR at the McLaren Technology Centre in England from late 2007. However, the car is still awaiting approval from Mercedes and McLaren board members.

Even if it gets the go-ahead, there is no word yet on whether the P8 would be built in right-hand drive. Given Benz's move to make the SLR only in left-hand drive, it appears unlikely. So the P8 may be confined to Australian race tracks and motor shows.

MAK
15-01-2006, 10:27 PM
6.3 liter

V8

سرعتها بتكون اكثر من 320 :blink:




:shock2:

ra3y_v8
15-01-2006, 11:08 PM
اسطوره اذا نزلت :bomb:

AMG
15-01-2006, 11:10 PM
امر صناعتها مشكوك فيه حاليا

grandv8
15-01-2006, 11:15 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نص الترجمة :D


المرسيدس Benz يُريدُ مُحَارَبَة Ferrari وLamborghini في لعبتِهم الخاصةِ، بالخططِ لبِناء a engined supercar وسط لمُوَاجَهَة الـ360 مودينا وأطلقَ Gallardo مؤخراً.
بدلاً مِنْ الإخْتياَر للجبهةِ الأخرى engined، دافع مؤخّرةِ supercar -- مثل الـ460 kW إس إل آر -- للمرحلةِ الثانيةِ لشراكةِ سيارةِ طريقِ الثنائي، مرسيدس Benz وMcLaren يُريدانِ تَسليم a أكثر أخف أصغر ركّزَ نموذجَ engined وسط للشَقّ بين 370,000$ إس إل 55 أي إم جي و1$ مليون إس إل آر في الأداءِ والسعرِ.

المعروف ببي 8، Benz supercar الجديد رسمياً a مفهوم، الذي وسائل تُصمّمُ، هندسة، لوجستيكية، إقتراحات الكلفةَ والإنتاجَ لذو مقعدينِ جاري.

لَكنَّه واضحُ الذي كلتا المرسيدس Benz وإدارة McLaren مستميت لوَضْعه إلى الإنتاجِ. والكلمة بأنّ بالإضافة إلى a عربة منتظمة، هناك أيضاً سَيَكُونُ a قابلة للتحويل.

"نعم، نحن نَنْظرُ إلى a سيارة طريقِ engined وسط، "أخبرَ رئيسَ مرسيدسِ Jurgen Hubbert نشر أمريكي AutoWeek. "لكن ليس هناك قرار على الإنتاجِ."

بي 8 جسم ذو مقعدين يُتوقّعُ إسْتِعْمال a خَلِيْط النسيج الكاربوني , thermoplastics وألمنيوم لسَيْطَرَة على وزن. وشكل slinkyه تُشذّبنَ أَنْ تَكُنَّ بشكل كبير قُدتُنّ بالنفق الهوائي، بالكفاءةِ الديناميكية الهوائيةِ على رأس جدول الأعمال لضمان downforce كافية، بالإضافة إلى الحاجةِ لتَغْذِية الهواءِ إلى المكوّناتِ الحيويةِ.

بي 8 محرّك يُعتقد بأنه كَانَ a لتر 6.3 جديد لَفظَ طبيعياً في 8 الذي أيضاً سَيُستَعملُ مُستقبلاً نماذجَ أي إم جي، تَوقّعَ التَسليم حوالي 400 kW. أي 530 kW نسخة توأمية ذات محرّك نفّاث ما يزيد على أيضاً طور الإعداد. السرعة العليا بي 8 يُعتقد بأنه كَانتْ أكثر مِنْ 320 kmh.

بي 8 يُتوقّعُ تَكليف أكثر مِنْ Ferrari 360 وLamborghini Gallardo الذي بهه سَيَتنافسُ، شيء معنى في طلبِ 450,000$ يَبْدو محتملَ.

بالإضافة إلى مستويات الأجهزةِ الكبيرةِ، Benz / McLaren supercar عِنْدَهُ العديد مِنْ الأمانِ يَعْرضُ، بَدْء بأماميةِ، أكياس الستارةَ الهوائية والجانبَ. نظام Benz قَبْلَ آمن، الذي "يُهيّئُ" السيارةَ لa تحطّم بينما تُساعدُ على تَفاديها في المركز الأول، سَيَكُونُ مُتضمّن.

إنّ دافعَ العجلةِ الخلفيِ supercar مُخَطَّطُ لكي يُبْنَى بِجانب gullwing مبوّب إس إل آر في مركزِ تقنيةِ McLaren في إنجلترا مِنْ متأخراً 2007. على أية حال، السيارة ما زالَتْ تَنتظرُ موافقةَ مِنْ المرسيدسِ وأعضاءِ لجنة McLaren.

حتى إذا يَحْصلُ على إشارةِ البدء، ليس هناك كلمة لحد الآن على سواء بي 8 سَتُبْنَى في قيادة من الجهة اليمنى. أعطىَ تحرّكُ Benz لجَعْل إس إل آر فقط في الدافعِ الأيسرِ، يَبْدو غير محتمل. لذا بي 8 قَدْ يُنحَصرُ في مضاميرِ السباق الإستراليةِ والمعارضِ المحرّكةِ.

sayedco
16-01-2006, 02:52 AM
ما أعتقد بتنزل

Mr_CoRvEtTe
16-01-2006, 06:03 AM
مشكور على الموضوع

abumhdi
16-01-2006, 09:53 AM
MAK
طبعاً

ra3y_v8
بد ذاته إسم المرسيدس ( اسطورة ) :)

AMG
نعم .. ومشكور ع المرور

grandv8
نورتنا بالطلة .. ومشكور ع الترجمة ،،

sayedco
وانا اؤيدك الرأي

Mr_CoRvEtTe
العفو ،،