PDA

View Full Version : ناوي على سيارة جديدة مطلوب رايكم !!!!


الأنصاري
21-09-2003, 01:44 PM
نويت انشاء الله اشتري سيارة جديدة وحبيت اجرب الصالون هذة المره بعد تفكير طويل فكرت في البداية بالماجنا VR-X الي تيجي مع جناح ومصابيح ضباب وسي دي ومثبت سرعة وريموت وكان سعرها 70 الف ريال وكانت عاجبتني لأنها مميزة وقوية 3.5

بس اليوم رحت وكالة النيسان وشفت الماكس الفول ابشن الي تيجي جلد وتيك وسي دي وكل شئ عليها عرض خاص موديل 2004 ينباع ب86 الف وموديل 2003 ينباع ب80 الف مع تامين شامل

زادت الحيرة بس ملت حق المكسيما لأن الأسعار تشجع

انتو ايش رايكم ايش اخذ
وايش سلبيات المكسيما او الماجنا

abu talal
21-09-2003, 02:01 PM
المكسيما افضل واقوى واحلي وكل شي
خذ لك 2004 ما تسوي 6000 الفرق 2004 احسن 100%

علي عبدالله
21-09-2003, 03:06 PM
رد مقتبس من abu talal
المكسيما افضل واقوى واحلي وكل شي
خذ لك 2004 ما تسوي 6000 الفرق 2004 احسن 100%
والله يوفقك :)

Qatif_Altima_Hks
21-09-2003, 04:32 PM
الماكس وقسم بالله في غيرها لاتفكر
بس نصيحه اذا انت حق دوس لاتاخذ تماتيك
واذا بتتمشى على الراحه وحق كشخه خذ تماتيك

ويعطيك الله خيرها وكفيك الله شرها:shock2:

HaKeM
21-09-2003, 04:42 PM
أخوي بو عبود المكسيما 2004 GV2 ولا GV3 الي قيمتها 86 ألف لأني اليوم رحت شركة الحمراني قلي المندوب أنه أسعار المكسيما ما طلعت مع أني شفت زيها في الشارع قبل اسبوع:confused:

تحياتي

SL500
21-09-2003, 05:37 PM
رد مقتبس من abu talal
المكسيما افضل واقوى واحلي وكل شي
خذ لك 2004 ما تسوي 6000 الفرق 2004 احسن 100% :banana:

STS4ever
21-09-2003, 05:46 PM
اخوي اجل سالفة الماكس ارجووووووك لان 2005 بينزل الشكل الجديد اكيد بالسعوديه وبتندم اذا اخذت 2004

وهذي هي نزلت بامريكا 2004 واحنا اكيييييد 2005 لا ولحقوا يلغمونها وبصراحه ابداااااع من نيسان ولا صارت مكسيما هذي :)

شوف الصور
http://srab2.4t.com/406868_1_full.jpg
http://srab2.4t.com/406868_2_full.jpg
http://srab2.4t.com/406868_3_full.jpg
http://srab2.4t.com/406868_6_full.jpg
http://srab2.4t.com/406868_7_full.jpg

سلام

DodgE
21-09-2003, 05:47 PM
من رأيي تاخذلك لفه على الوكالات أو تشوفلك مجله دليل للسيارات وتشوف الفئه إلي معجبتك

سيارات كثيره تغيرت وسيارات كثيره توها طرحت والمخ مو قادر يجمع أما المكسيما حرام سعرها أمان متدني وشكل قديــــــــــــــــــــــــــــم ولو تغير بشكل بسيط


تحياتي

حفيد الفاروق
22-09-2003, 01:40 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
أخوي اخذلك هوندا ترها حلوة وقوية وشكلها توها متغير يعني يبيلك وقت عالما يتغير الشكل وبهذه الحالة سعرها ما يطيح وهي ما تطيح من عينك .والهوندا يابانية 100% غير الكامري من صنع أستراليا>
وشوف مميزات الهوندا :

Honda technology is always at the cutting edge: designed, refined, implemented, and produced to perfection. The latest Honda technology to hit the streets is actually an improvement on their VTEC (Variable valve Timing and lift Electronic Control) engine technology. They call it i-VTEC (the i is for intelligent) and Honda presented it to the Technology panel of the Automobile Journalists Association of Canada at their annual Car of the Year testing as a candidate for the year's "Best New Technology".


Click image to enlarge

Currently i-VTEC technology is available on two Honda products; the 2002 Honda CRV and the 2002 Acura RSX. Two complimenting systems are part of the i-VTEC system. Variable valve lift is accomplished by using two rocker arms and different camshaft profiles to change the opening of the valve. The other technology is a computer controlled variable camshaft actuator that can vary a camshaft up to 50 degrees relative to crankshaft angle. Let's look at each in a little more detail.

Varying the camshaft in relation to the crankshaft is done with engine oil pressure acting on an actuator located on the end of the intake camshaft. The computer varies the oil pressure to change the rotation of the camshaft on its drive sprocket. This changes the valve overlap. Valve overlap is the amount of time both the intake and exhaust valves are open at the same time. Retarding the camshaft decreases the amount of overlap, while advancing the camshaft increases overlap.

Valve overlap plays an important part in engine operating characteristics. Very little overlap gives the engine a smooth idle and good slow speed torque, but it hinders high rpm engine performance. A large amount of overlap allows excellent engine breathing at high rpm but causes a rough idle and poor performance at low rpm. By varying the camshaft rotation and amount of overlap, the engine can have excellent performance at both low and high speeds.


Click image to enlarge
Variable valve lift is accomplished by opening the valves with two different rocker arms and camshaft lobes. In the past, Honda operated VTEC engines with three rocker arms: two to open the two intake valves and a third that could be locked to the other two causing them to follow a different camshaft profile. With the new "two rocker" design, only one valve is opened at lower engine speeds. This causes the intake air fuel mixture to swirl, optimizing combustion at lower engine speeds. At a rpm programmed into the engine computer, oil pressure is used to lock the two rocker arms together. Now both valves open together but follow the higher camshaft profile the second rocker arm follows.

On the Honda CRV and 160 hp Acura RSX, only the intake valves are operated using this system. On the 200 hp Acura RSX Type S, both the intake and exhaust valves use this technology. Like the VTEC system first introduced on the NSX, this operation of both intake and exhaust valves provide maximum horsepower and torque.

Increased performance is one advantage of the i-VTEC system. The torque curve is "flatter" and does not exhibit any dips in torque that previous VTEC engines had without variable camshaft timing. Horsepower output is up, but so is fuel economy. Optimizing combustion with high swirl induction makes these engines even more efficient.

Finally, one unnoticed but major advantage of i-VTEC is the reduction in engine emissions. High swirl intake and better combustion allows more precise air-fuel ratio control. This results in substantially reduced emissions, particularly NOx. Variable control of camshaft timing has allowed Honda to eliminate the EGR system. Exhaust gases are now retained in the cylinder when necessary by changing camshaft timing. This also reduces emissions without hindering performance.

Currently, the Honda CRV and Acura RSX models are the only 2002 models on sale in Canada that meet Tier 2 emission standards which come into effect in 2004. Honda's i-VTEC technology gives us the best in vehicle performance. Fuel economy is increased, emissions are reduced, driveability is enhanced, and power is improved. It is a good possibility to win AJAC's "Best New Technology".
وهذي فكرة عن كاتب الموضوع :

Jim Kerr is a master automotive mechanic and teaches automotive technology. He has been writing automotive articles for fifteen years for newspapers and magazines in Canada and the United States, and is a member of the Automotive Journalist's Association of Canada (AJAC
وركز على هذا الكلام في آخر الموضوع
Honda's i-VTEC technology gives us the best in vehicle performance. Fuel economy is increased, emissions are reduced, driveability is enhanced, and power is improved. It is a good possibility to win AJAC's "Best New Technology

وهذا المقال كتبته لأحد الشباب .

وهذا المصدر :
http://www.canadiandriver.com/articles/jk/at_011205.htm

kin porch
22-09-2003, 06:22 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مثل ما ذكر STS4EVER الماكس على وشك يتغير اما تنتظر الجديد واذا اخذت الحالي فانا اشوف شكله بدأ يبهت مع ظهور موديلات جديدة منافسة لها ..


اذا كنت مكانك اخذ اوبل اوميجا ( الفل كامل ب 82 الف ريال ) عندنا بالسعودية .. اشوفها سيارة متكاملة شكل واداء اضافة ان شكلها ما بيتغير ابدا ..لأن اوبل ستطلق سيارة جديدة اسم وفئة...

تحياتي

الأنصاري
22-09-2003, 06:38 AM
والله بديت اتحير اشوي لأن صحيح شكل المكسيما قديم واذا تغير حرام انا بادفع 87 كاش

اعتقد الأفضل اشوف الكامري و الأكورد واراجع وكالة المتسوبيشي اشوف كم اخر الماجنا

مممممممم والله زاديت حيرتي اسعفوني ابي اطلع السيارة خلال وقت قريب :( :( :(

TOP-SECRET
22-09-2003, 06:44 AM
انا اشوف ال VR-X ماعليها كلام :)

الأهبل
22-09-2003, 07:08 AM
رد مقتبس من TOYOTA - OBAS
انا اشوف ال VR-X ماعليها كلام :) الرجال يبغي سياره سيدان مو سياره الي البر
والxv-r سعرها لا يقل عن 130 الف والرجال عنده حدود 90 الف

Qatif_Altima_Hks
22-09-2003, 08:01 AM
بسم الله الرحمن الرحيم

اخوي انصحك نصيحه قسم بالله مالك بالكامري والاكورد
الكامري مافيه مواصفات وعيوبه غير شكل
والاكورد بعد
غير الماكس لاتفكر انا معاي كامري 2002 تندمت يوم شريته:black: :black:

bashar_255
22-09-2003, 02:51 PM
خد الماقنا و انت مغمض


خويي ما خد ماقنا يقوم ويا الكومارو و يجيبها و سيارته ستوك

FSM
22-09-2003, 02:58 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

خذ لك أكورد وان شاء الله ما راح تندم :D

الأنصاري
23-09-2003, 02:45 AM
باخذ لفه على الوكالات وبشاور الربع والأهل
ابتعت شوي عن الماكس
اقتنعت بالماجنا والأكورد
نبي نشوف راي كل الشباب:confused: :confused:

TOP-SECRET
23-09-2003, 05:01 AM
رد مقتبس من الأهبل
الرجال يبغي سياره سيدان مو سياره الي البر
والxv-r سعرها لا يقل عن 130 الف والرجال عنده حدود 90 الف

ياخوي قبل لا ترد علي لازم تعرف الفرق بين الVR-X وال VX-R والله ردك ضحكني لوول :p على فكره ال VR-X قيمتها ماتجاوز ال 90 الف ريال فل اوبشن وجديده :)

تحياتي:)

حفيد الفاروق
23-09-2003, 08:10 AM
Ho,d ]a ihgvhf' fsvum >
http://www.edmunds.com/reviews/roadtests/roadtest/76668/article.html

http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com/media/roadtests/roadtest/03.honda.accord/03.honda.accord.bdg.500.jpg

http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com/media/roadtests/roadtest/03.honda.accord/03.honda.accord.f34.500.jpg

http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com/media/roadtests/roadtest/03.honda.accord/03.honda.accord.r34.500.jpg


http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com/media/roadtests/roadtest/03.honda.accord/03.honda.accord.int.500.jpg

وانت وكيفك وأنا أقولك الماكسيما حلوة بس صار لها مدة على نفس الشكل (شكلها حلو) بس خوفك بعدين يتغير شكلها وتتوهق والماكس قوية .
انت خلك يا إما هوندا أو ماكس .
وشرايك بهوندا كوبيه .

ادخل هني للمميزات :
http://www.edmunds.com/reviews/roadtests/firstdrive/68223/article.html

http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com/media/roadtests/firstdrive/2003/honda.accord/03.honda.accord.coupe.r34.500.jpg

شوفها شلون حلوة ممن الداخل مع شاشتها .
http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com/media/roadtests/firstdrive/2003/honda.accord/03.honda.accord.dsh.500.jpg


http://www.rsportscars.com/foto/01/accord03_engine.jpg

http://www.rsportscars.com/foto/02/accordfpp03_04.jpg


صلي صلاة الاستخارة

king_prelude
23-09-2003, 09:29 AM
أنا أنصحك بالماكس والله سيارة حلوة الله يخلي الماكس 990

وإذا حبيت تغير الماكس ما لك إلا الأكورد والله موصفات وشكل وعزمها مرة مرة مو طبيعي
مع التوفيق
:D

الأنصاري
23-09-2003, 01:22 PM
ممم بفكر واستخير وباعطيكم الأخبار اتمنى ما اطر اول على سيارات الدفع الرباعي في النهايه:D :D

مشكورين على جهودكم

mustang cobra
24-09-2003, 01:03 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

المكسيما سياره حلوه والشكل الجديد روعه

Qatif_Altima_Hks
25-09-2003, 07:12 AM
رد مقتبس من king_prelude
أنا أنصحك بالماكس والله سيارة حلوة الله يخلي الماكس 990

:D

تقصد اي ماكس 990 الفضيه؟؟:black: :black:

الشبابي
25-09-2003, 08:09 AM
اخوي بو عبود ...
نصيحة لا تشتري ماكسيما ...
ما اقول لك هالكلام لأنها سيئة لابل لأنها الافضل ولكن بتتغير بعد سنة
والشكل الجديد لها بيكون متطور كثير عن القديم ...
حيكون فيه جير تيبترونيك 5 سرعات مثل الانفينيتي ...
وتحكم خلفي كامل و نسخة خاصة بفتحة سقف طولية او عرضية او احداهما مع سكاي فيو ( سقف قزاز ) زي الاي من مرسيدس ...
واقوى بكثير ولأول مرة بتنزل الماكسيما بأنظمة رساوة وحيكون فيها نظامين مهمين للإتزان ...
وغيرها فروق كثيرة ...







اخوك الشبابي

king_prelude
25-09-2003, 08:17 AM
رد مقتبس من QATIF_ALTIMA_HKS
تقصد اي ماكس 990 الفضيه؟؟:black: :black:


أي نعم:D