Ammaretor
06-04-2005, 02:41 PM
السلام عليكم
هلا بشباب المنتدى الرجالة
الوقت فى مصر عندنا ظهر سيارتين معدلتين و لكنى اشك فى امرهم
الاولى ميتسوبوشى لانسر دفع امامى FWD
معدلة لتكون دفع دذائم AWD و مزودة بمحرك جالنت 2000 سي سي + تربو
و نيروزززززز (غاز)
بس هل من السهل تحويل الدفع الامامى لدفع داائم؟؟؟
بعنى نركب عمود كردان و انتهى الموضوع؟؟؟!!!
هذه اللانسر حوالى 340 حصان
السيارة الاخرى
فولكس بورا مزودة بمرحك تى تى كواتر 225 حصان (((المحرك دفع دائم فكيف يتحط لسيارة دفع امامى؟؟؟؟ )
و صاحب السيارة يقول انه مغير الستروكر لتكون بذلك 2000 سي سي
و غير التربو التى تى بتربو اكبر + بساتم ضغط من شركة دانبالك السويدية )الى عملت ال جولف ال 900 حصان) + غاز
السيارة يقولون انها اكتر من 400 حصان
بس انا اشك فى امكانية وضع محرك التى تى كواترو ذو الادفع الدائم فى سيارة دفع امامى
مع العلم انى متاكد انها امامى لانى شفتها و هيا بتحرق ز زززززز
رايكم ايه؟؟؟؟؟
اخوكم عمار
هلا بشباب المنتدى الرجالة
الوقت فى مصر عندنا ظهر سيارتين معدلتين و لكنى اشك فى امرهم
الاولى ميتسوبوشى لانسر دفع امامى FWD
معدلة لتكون دفع دذائم AWD و مزودة بمحرك جالنت 2000 سي سي + تربو
و نيروزززززز (غاز)
بس هل من السهل تحويل الدفع الامامى لدفع داائم؟؟؟
بعنى نركب عمود كردان و انتهى الموضوع؟؟؟!!!
هذه اللانسر حوالى 340 حصان
السيارة الاخرى
فولكس بورا مزودة بمرحك تى تى كواتر 225 حصان (((المحرك دفع دائم فكيف يتحط لسيارة دفع امامى؟؟؟؟ )
و صاحب السيارة يقول انه مغير الستروكر لتكون بذلك 2000 سي سي
و غير التربو التى تى بتربو اكبر + بساتم ضغط من شركة دانبالك السويدية )الى عملت ال جولف ال 900 حصان) + غاز
السيارة يقولون انها اكتر من 400 حصان
بس انا اشك فى امكانية وضع محرك التى تى كواترو ذو الادفع الدائم فى سيارة دفع امامى
مع العلم انى متاكد انها امامى لانى شفتها و هيا بتحرق ز زززززز
رايكم ايه؟؟؟؟؟
اخوكم عمار