View Full Version : (خمسة سلندر ) محتاج خبرتكم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شباب ممكن لو حد يشرحلي طريقة عمل مكينة خمسة سلندر :o
انا اللي اعرف طريقة الاربع والست
بس الخمسة بتكون معقدة اظن
يعني الاربع سلندر يكون كل سلندرين يمشون مع بعض وكذلك الستة
هذا يمكن في المكينة الطولية :think:
محتاج الخبراء لشرح طريقة عمل الخمسة سلندر
:confused: :confused:
تحياتي
EL_3grab
05-01-2006, 10:04 PM
شو المانع 2 فوق 3 تحت .. وعقب 3 فوق 2 تحت .. ولا العكس .. :D
مب داشة راسي 2فوق 3 تحت
يعني اذا هي على هال الحال
المكينة بتتم تقرقع
يعني ما بيكون شي توازن
ولا انا غلطان
:think:
نسيت اشكر ردك الوحيد اخوي EL_3grab :-)
وييييييييين باقي الاعضاء
ولا قلت خبرتهم
:ranting:
ra3y_v8
06-01-2006, 01:17 AM
مكينه الخمس سلندر مثل ماسمعت انها مثل المكائن الامريكيه القديمه...بالطول وليست على الشكل v
يعني لو تلاحظ بونيت السيارات الامريكيه القديمه طويييييييييل ومثل الدودج فايبر
وسمعت انها اقوى في الاداء من الشكل (( في )) مثل التيوتا سوبارو والدودج فايبر ....(اقصد طريقه توزيع السلندرات مب عددها)
عندك امثله على الخمس سلندر...
الهمر اتش 3 الجديده...
الفلكس واجن جولف.....
الفولفو توربو (القديمه)
وبعض السيارات ولكن هذا الي اعرفه :-) :-)
الزبده...ال5 سلندر تصف بالطول مب على شكل v
السيات توليدو 5سلندر ديزل
أبو حسين
06-01-2006, 06:04 AM
ودي أعرف كيف تتم عملية الإحتراق بسيارات الـ3 سلندرات فقط ياليت أحد يعملني لاني وجدته إنه تقريبا مستحيل تتم عملية إحتراق كاملة فيه..
cruiser2000
06-01-2006, 09:00 AM
الثلاثة سلندر نفس الخمسة ما يجيك V طولية حتى الاربعة سلندر
والستى سلندر شي منه V مثل الماكسيما وشي طولي
EL_3grab
06-01-2006, 03:22 PM
شباب أظني طريقتي صح .. لأنه في دراجات 5 سلندر .. على شكل V .. شو المانع ..
وليش المكينة تقرقع ..
بس هذا ظن لاأكثر .. بتأكد وبشوف ..
:D
Porsche GT2
06-01-2006, 04:36 PM
في سيارات مكينتها خمسة سلندر على شكل V
الفولكس واجن جولف كانت تنزل بمحرك V5
لاحظوا كتابة V5 في الخلف
http://www.alamuae.com/upload/Folder-15/1136550202_V5Golf.jpg
EL_3grab
06-01-2006, 04:56 PM
الـV5 engine .. للدرجات ..
http://www.dexdirect.com/news/hon_gp_eng1.jpg
يعني الأرقام الأوليه كلها بتكون جه .. 2-3 للخمسه .. 4-3 للسبعه .. وجذه ..
:D ..
انا دورت كثير
اللي لقيته هذا
THE 5-CYLINDER TURBOCHARGED DIESEL ENGINE
In describing the design of the 4-cylinder turbocharged Diesel engine, most new parts for the 5-cylinder turbocharged engine have already been discussed. In the following, the differences between the two engines are described.
The longitudinal and the cross-sectional views of the 5-cylinder turbocharged Diesel engine are shown in Figures 26 and 27, The power and torque curves of the 5-cylinder engine can be seen in Figure 28. Maximum power output is obtained at 4500 rpm with 64 kW, maximum torque is obtained at 2750 rpm and measured as 172 Nm. The maximum mean effective pressure is 11.1 bar which is 4 % higher than that for the 4-cylinder turbocharged Diesel engine. The specific power output is identical for both engines at 32.2 kW/liter.
http://www.4crawler.com/Diesel/SAE/figure_26.jpg
http://www.4crawler.com/Diesel/SAE/figure_27.jpg
http://www.4crawler.com/Diesel/SAE/figure_28.jpg
As in the case of the 4-cylinder engine the stroke is 86.4 and the bore is 76.5 mm, resulting in a total engine displacement of 1986 cc. The compression ratio is also 23:1.
The intake valve has a maximum valve lift of 8.5 mm. Valve timing at 1 mm cam lift is 5 degrees bTDC for opening and 21 degrees aBDC for closing. The maximum valve lift of the exhaust valve is 9 mm. The exhaust valve opens at 27 degrees bBDC and closes 5 degrees bTDC. The intake valve clearance is O.18 to 0.30 mm and the exhaust valve clearance is 0.38 to 0.50 mm, both measured at operating temperature.
The fuel injection pump again is of the distributor type from ROBERT BOSCH, equipped with the already mentioned boost pressure controlled full load stop (LDA). Injection lines have a length of 320 and an inner diameter of 2.25 mm. The fuel injection nozzles are identical with those from the 4-cylinder turbocharged Diesel engine.
The turbocharger unit is of the type K 24 from KUHNLE KOPP and KAUSCH (KKK). The design of the K-type series is schematically shown in Figure 29.
http://www.4crawler.com/Diesel/SAE/figure_29.jpg
The engine has a larger air filter with a higher degree of filtration and reduced intake pressure loss. The airfilter connects with the compressor by a rubber intake tube, as does the compressor with the intake manifold. The intake manifold is made of aluminum. The specially developed cylinder head gasket will be discussed later on.
A schematic of the lubrication circuit is shown in Figure 30. Contrary to the 4-cylinder turbocharged Diesel engine, a thermostatically controlled oil to air cooler is used. The turbocharger bearings are supplied by a tube from the oil filter support. The return flow from the turbocharger is directed into the crankcase.
http://www.4crawler.com/Diesel/SAE/figure_30.jpg
The direction of flow and the main components of the cooling system ore shown in Figure 31. Unlike the 4-cylinder package a water heated wax thermostat is attached to the injection pump to perform these three functions:
Cold start acceleration for the cold engine
Excess starting fuel disengagement for the warm engine
Idle speed increase for the cold engine.
http://www.4crawler.com/Diesel/SAE/figure_31.jpg
صح كلام طويل
هذه مكينة خمسة سلندر طولي ديزل توربو
بس اللي فهمته انه كل سلندرين يمشون ويا بعض بس سلندر واحد هو الشاذ فيهم تلاحظونه في الصورة26
و اهنه هو السؤال (كيف تتم حركة المكينة بطريقة سلسة؟؟؟)
تقدر تقول انه سيارتك ستة سلندر بس واحد عطلان
اخوي cruiser2000
شوف الصورة
http://www.hondampe.com.au/MPE/images_library/3313.jpg
هذي V4
واكثر شي تجي في الدراجات :cool:
مشكورييين شباب كثيييير
اتحمست :knight:
لا تنسون الردود
EL_3grab
07-01-2006, 01:57 AM
هههههههااااااي .. والله ما توقعتها جه ..
2 فالنص و2 تحت و1 فوق ..
وعقب
2 فوق و2 فالنص و1 فالنص ..
وعقب
2 فالنص و2 فوق و1 تحت ..
وعقب
2 تحت و2 بالنص و1 فالنص ..
وهلم جرى ..
تحياتي
أبو حسين
07-01-2006, 02:52 AM
لاتنسون المتسوبيشي باجيرو الصغير IQ موديل 92 والمكينة V4 :cool: