PDA

View Full Version : القصة الكاملة من مدير بوغاتي حول تأخر فيرون.......(موضوع)


AMG
01-06-2004, 02:01 AM
Thomas Bscher:

* We do not have any remaining problems with the Veyron, there are some minor things however: The front of the car must be reworked, to improve the crash-structure.

* The Veyron passes the Crashtest, but with a carbon-car, one can offer additional safety, which is impossible to do in a steel car.

* As Bscher & Co. we would have offered the car fall 2004, the stringent quality of VW is the reason for the extra delay.

* The cost of the Bugatti project has not been a point of discussion within VW. We have invested so much, now we will finish the car.

* The delays have been caused partly because the project was not done within the regular VW-system, effect of which was that many problems did not show up before the testing.

* The main challenge came from the design of the car being made before the technics of the car (which were later changed, JJH).

* The shape of the car itself is not good for downforce, in fact it gives a considerable amount of lift. Two hydraulically moveable rear spoilers give a downforce of almost 500kg.

* Top speed with these spoilers and downforce is only 370 kmh, because they increase drag.

* If a client wants to go over 400, we will have to reduce drag, and therefore downforce.

* The client will only be allowed to drive in certain circumstances with reduced downforce, for example the tires must be 100% Ok. It is no option to let the driver sign a paper in which he states to accept all responsibility.

* There is no corner of the car where there is no radiator fitted, heat generation is no problem, the car passes the Tokyo-city-test.

* The problem with increasing power (I could imagine a version with 1001 kW, not 1001 HP) is the room needed for radiators. I never saw a car with more technic in such a small place.

* This results in a heavy car though: We are currently at 2000 kg, and hope to get 100 kg off. We´re even looking at the engine to reduce weight.

* The Veyron will not get any prices for fuel consuption, in fact there was no fuel pump powerfull enough! so we had to develop our own.

* Approx. 2 dozen cars were ordered, with a downpayment of 300.000 Euro.

* The Veyron is only an investment in the marque, we will make no money with it. This must come from a new model.

* In Bscher´s vision the new model will be a small sportscar, maybe a 2-door 4-seater, of which 2000 will be made yearly, at a price of approx. 100.000 Euro.

* This car will be using components from the VW-group, possibly from Bentley even, where a small car will not be competing with the Bentley cars.

* The new car may be fitted with a VW engine.

* Development of future cars may be done at different departments of VW, where Bugatti does the project-coordination.

* Such a strong marque does not need much advertisement, therefore less money will be spent on marketing, we focus on the technical development now.

* After the small sports car, the marque will grow further with more models

* If the new sports car will be on the market bu 2008, we will be making profit by 2009.

* Additional info: To deliver 1000 HP, the Veyron must burn approx. 5 liters of fuel per minute. This is 300 liters per hour! Connecting this to a top speed of over 400 (or 370 with downforce), gives a fuel economy of just over 1 km/liter, or approx. 80 liters per 100km.

SwordWord
01-06-2004, 05:07 AM
السيارة هذي يبغاله محطة بترول وراها على طول

اترجم آخر فقرة فقط عن صرفية البترول :

لتولد 1000 حصان تحتاج فيرون لحرق حوالي 5 لترات من البترول في الدقيقة . هذا يعني 300 لتر في الساعة وإذا اخذنا في الاعتبار السرعة القصوى للسيارة وهي اكثر من 400 كم في الساعة (او 370 مع حساب المقاومة) فهذا يعطينا صرفية وقود اعلى قليلاً من 1 كم لكل لتر او تقريباً 80 لتر لكل 100 كم

انتهت الترجمة

تخيلوا لتر من البترول لكل كيلومتر تقطعه هذه السيارة على اقصى سرعة :blink: :blink:

هذي صارت سيارة فورميولا 1

oil_HKS_lio
01-06-2004, 05:25 AM
توماس Bscher:

* نحن ما عِنْدَنا أيّ مشاكل باقية مَع Veyron، هناك بَعْض الأشياءِ البسيطةِ على أية حال: جبهة السيارةِ يجب أنْ تُجدّدَ، لتَحسين تركيبِ التحطّمَ.

* يَعْبرُ Veyron Crashtest، لكن مَع a سيارة كاربونِ، واحد يُمْكِنُ أَنْ يَعْرضَ أمانَ إضافيَ، الذي مستحيلُ ليَعمَلُ في a سيارة فولاذية.

* كBscher وشركاء. نحن كُنّا سَنَعْرضُ سقوطَ السيارةَ 2004، النوعية الصارمة في دبليو السببُ للتأخيرِ الإضافيِ.

* كلفة مشروعِ Bugatti ما كَانتْ a نقطة المُناقشةِ ضمن في دبليو. إستثمرنَا كثيراً، الآن نحن سَنَنهي السيارةَ.

* التأخيرات سُبّبتْ جزئياً لأن المشروعَ لَمْ يُعْمَلُ ضمن نظامي في دبليو النظام، تأثير الذي منه كَانَ تلك العديد مِنْ المشاكلِ لَمْ تُظهرْ قبل الإختبار.

* التحدي الرئيسي جاءَ مِنْ تصميمِ السيارةِ أَنْ يُجْعَلَ قبل technics للسيارةِ (الذي غُيّرَ لاحقاً، جْي جْي إتش).

* شكل السيارةِ بنفسه لَيسَ جيدةَ لdownforce، في الحقيقة يَعطي كمية كبيرة من المصعدِ. مخرّبان خلفيان متحرّكان هيدروليكياً إثنان يَعطيانِ a downforce تقريباً 500 كيلوغرامِ.

* سرعة عليا مَع هؤلاء المخرّبين وdownforce فقط 370 kmh، لأن يَزِيدونَ عائقاً.

* إذا a زبون يُريدُ الذِهاب على 400، نحن يَجِبُ أَنْ نُخفّضَ عائقَ، ولذا downforce.

* الزبون فقط سَيُسْمَحُ للقيَاْدَة في بَعْض الظروفِ مَع downforce مخفّضة، على سبيل المثال الإطارات يَجِبُ أَنْ تَكُونَ 100 % حسناً. هو لا خيارَ لتَرْك إشارةِ السائقَ a ورقة التي فيها يَذْكرُ لتَحَمُّل كُلّ المسؤولية.

* ليس هناك زاوية السيارةِ حيث أنَّ هناك لا مشعاعَ لائمتْ، جيل حرارةِ لا مشكلةَ، تَعْبرُ السيارةَ إختبارَ مدينةِ طوكيو.

* المشكلة بالقوَّةِ المتزايدةِ (أنا يُمْكِنُ أَنْ أَتخيّلَ a نسخة ب1001 kW، لَيسَ 1001 إيتش بي) الغرفةُ إحتاجتْ للمشعاعاتِ. أنا مَا رَأيتُ a سيارة مَع technic أكثر في مثل هذه المكانِ الصغيرِ.

* هذا يُؤدّي إلى a سيارة ثقيلة مع ذلك: في الوقت الحاضر نحن في كيلوغرامِ 2000، ويَتمنّى أَخْذ 100 كيلوغرام من. نحن ´ مستوي ثانيةً الذي يَنْظرُ إلى المحرّكِ لتَخفيض الوزنِ.

* Veyron سوف لَنْ يَحْصلَ على أيّ أسعار للوقودِ consuption، في الحقيقة ما كان هناك مضخّةَ وقودِ powerfull بما فيه الكفاية! لذا نحن كان لا بُدَّ أنْ نُطوّرَ ملكَنا.

* تقريباً. 2 دزينة سياراتِ طُلِبتْ، مَع a دفعة أوليّة مِنْ 300.000 يورو.

* Veyron فقط إستثمارُ في marque، نحن لَنْ نَجْمعَ أي مالِ مَعه. هذا يَجِبُ أَنْ يَجيءَ مِنْ a نموذج جديد.

* في Bscher ´s يَتصوّرُ النموذجَ الجديدَ سَيَكُونُ a سيارة رياضية صغيرة، لَرُبَّمَا a 2 - باب ذو مقاعد 4، الذي منه 2000 سَيَجْعلُ سَنوياً، بسعر تقريباً. 100.000 يورو.

* هذه السيارةِ سَتَستعملُ المكوّناتَ مِنْ المجموعةِ في دبليو، من المحتمل مِنْ بنتلي حتى، حيث a سيارة صغيرة لَنْ تَتنافسَ مع سياراتِ بنتلي.

* السيارة الجديدة قَدْ تُجهّزُ بa محرّك في دبليو.

* تطوير السياراتِ المستقبليةِ قَدْ يُعْمَلُ في الأقسامِ المختلفةِ في دبليو، حيث Bugatti تَعمَلُ تنسيقَ المشروعَ.

* مثل هذا marque القوي لَيسَ بِحاجةٍ إلى إعلانِ كثيرِ، لذا أقل مال سَيَصْرفُ على تسويق، نُركّزُ على التطويرِ التقنيِ الآن.

* بعد السيارة الرياضيةِ الصغيرةِ، marque سَيَنْمو أبعد بالنماذجِ الأكثرِ

* إذا السيارة الرياضيةِ الجديدةِ سَتَكُونُ في السوق bu 2008، نحن سَنَجْعلُ ربحَ بحلول الـ2009.

* معلومات إضافية: لتَسليم 1000 إيتش بي، Veyron يَجِبُ أَنْ يَحترقَ تقريباً. 5 ألتارِ مِنْ الوقودِ بالدّقيقة. هذا 300 لترُ بالسّاعة! إيصاْل هذا إلى a سرعة عليا لأكثر مِنْ 400 (أَو 370 مَع downforce)، يَعطي a إقتصاد وقودِ فقط أكثر من كيلومترِ 1 / لتر، أَو تقريباً. 80 لتر لكلّ 100 كيلومترِ.

RED Chevy
01-06-2004, 08:06 AM
ترجمة أويل تنحط في قسم الطرائف:D