PDA

View Full Version : 2007 Volkswagen Eos (( جــديــد )) ،،


abumhdi
21-01-2006, 08:48 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

Eos to be Launched in 2006 in Europe and Marketed on All Five Continents

http://www.alamuae.com/upload/Folder-16/1137861752_eos06_01.jpg

http://www.alamuae.com/upload/Folder-16/1137861775_eos06_04.jpg

http://www.alamuae.com/upload/Folder-16/1137861796_eos06_08.jpg

http://www.alamuae.com/upload/Folder-16/1137861820_eos06_09.jpg

http://www.alamuae.com/upload/Folder-16/1137861842_eos06_inter.jpg

18 months after the concept C study made its debut at the Geneva Automobile Salon, Volkswagen now presents the series version of its new convertible coupe in the form of the Eos. This is the world's first four-seater car with a five-section CSC roof; the folding hard top combines the characteristics of a coupe, sliding and convertible roof, thereby unifying three different car concepts to form a whole.

Eos Design

When closed, the CSC roof curves in an arc between the rear end and the windscreen, giving rise to an outstanding coupe roof which is both elegant and sporty. The roof's curve is elongated, the rear end muscular and the overall impression is one of high quality. When the roof is open, the 4.41 meter long and 1.79 meter wide. Eos also clearly reveals that it has been specifically developed as a convertible coupe, and that its body concept has not been derived from any other model in existence. The CSC roof has enabled the windscreen frame to be kept short and the rear compact, lending the vehicle sensuous proportions in the style of a classic convertible.

Wide and Powerful

The convertible coupe is 1.79 meters wide, 4.41 meters long and 1.44 meters high. In relation to each other, these dimensions enhance the vehicle's dynamics. In comparison with its length and height, the vehicle's width lends the Eos a particularly powerful appearance. Its large track width (over 1.55 meters) not only looks good, it also contributes extensively towards the extraordinarily agile and safe handling characteristics exhibited by the Eos. The result is pure driving enjoyment regardless of whether the roof is up or down.

Engines

Volkswagen makes specific use of technical synergies between its model series. Take the engines, for example: In detail, these encompass four petrol engines with outputs ranging from 115 bhp, 150 bhp and 200 bhp to 250 bhp plus a 140 bhp TDI equipped with a diesel particulate filter as standard. Four-cylinder direct injection engines are fitted to provide outputs up to 200 bhp, whilst the 250 bhp variant derives its power from six cylinders.

Sporty, Elegant Interior

The interior design is also new. Whilst the functional and operating details (e.g. light, air conditioning, radio systems) are familiar from other models, many fundamental Eos elements are new developments. These include the cockpit, the door and side trim panels and the rear seat system. Volkswagen is additionally fitting electrically activated easy-entry seats for the first time: These "remember" the driver's and front passenger's longitudinal seating positions, and return to these – once the rear passengers have entered or exited the vehicle – at the push of a button. When the roof is open, a volume of 205 liters is available; when closed, 380 liters of stowage space are on offer. As standard, a power latching system closes the boot lid the last few millimeters. A through-loading aperture is additionally integrated into the rear bench seat.

The Eos is scheduled to be launched in Europe in spring 2006; the other continents are set to follow the same year. The car will open up a new sub-segment and will be positioned between the A (Golf) and B class (Passat).

G 55
21-01-2006, 08:54 PM
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw

مشكور اخوي على الصور الحلوه



الصراحة سيارة حلوة





و اتوقع نجاح كبيير في اوروبا










G 55

CL-Class
21-01-2006, 08:59 PM
:27:

grandv8
21-01-2006, 09:07 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نص الترجمة :D

18 شهر بعد المفهومِ سي دراسة ظَهرَ لأول مرة في صالونِ سيارةِ جنيف، يُقدّمُ Volkswagen نسخة سلسلةَ الآن عربتِها القابلة للتحويلِ الجديدةِ على شكل Eos. هذه السيارةُ الرباعية المقاعدُ الأولى في العالمُ مَع a قسم خمسة سي إس سي سقف؛ تَدْمجُ الطيّ قمةِ صعبةِ خصائصِ a عربة، سقف منزلق وقابل للتحويل، بذلك يُوحّدُ مفاهيمَ السيارةِ المختلفةِ ثلاثة لتَشكيل a كُلّ.

تصميم Eos

عندما مُغلق، يُقوّسُ سقفَ سي إس سي في قوسِ بين النهايةِ الخلفيةِ والزجاجة الأماميةِ، يُسبّبُ سقفِ عربةِ بارزِ الذي كلاهما رائع ورياضي. إنّ منحنى السقفَ مُطَوَّلُ، الخلفيون يَنتهونَ الإنطباعَ عضليَ والعامَّ أحد العالي النوعيةِ. عندما السقف مفتوحُ، بطول 4.41 متراً وبعرض 1.79 متراً. يَكْشفُ Eos أيضاً بشكل واضح بأنّه طُوّرَ بشكل مُحدّد كa عربة قابلة للتحويل، وبأنّ جسمه مفهومِ لَمْ يُشتَقّْ مِنْ أيّ نموذج آخر في الوجودِ. مَكّنَ سقفُ سي إس سي إطار الزجاجة الأماميةَ لكي يُبْقَى الميثاقَ قصيرَ والخلفيَ، يُعيرُ أبعادَ العربةَ الحسّيةَ في أسلوبِ a قابل للتحويل كلاسيكي.

العريض والقوي

إنّ العربةَ القابلة للتحويلَ بإرتفاع 1.44 متراً وبِطولِ 4.41 متراً وبعرضِ 1.79 متراً. فيما يتعلق ببعضهم البعض، تُحسّنُ هذه الأبعادِ ديناميكا العربةَ. بالمقارنة بطولِه وإرتفاعِه، يُعيرُ عرضَ العربةَ Eos a ظهور قوي جداً. عرض مساره الكبير (أكثر من 1.55 مترِ) لا يَبْدوَ في حالة جيّدة فقط، يُساهمُ أيضاً على نطاق واسع نحو خصائصِ المعالجة السريعةِ والآمنةِ جداً عَرضتْ مِن قِبل Eos. إنّ النتيجةَ متعةُ دافعةُ صافيةُ بغض النظر عن سواء السقفِ فوق أَو أسفل.

المحرّكات

Volkswagen يَعْملُ إستعمال معيّن من synergies تقني بين سلسلتِه النموذجيةِ. خُذْ المحرّكاتَ، على سبيل المثال: بالتفصيل، هذه يُحيطُ محرّكاتَ البنزينِ أربعة بتَرَاوُح النواتجِ مِنْ 115 bhp، 150 bhp و200 bhp إلى 250 bhp زائداً a 140 bhp تي دي آي مُجهّز بa مرشِح ديزلِ الجزيئيِ كمعيار. تُوجّهُ الإسطوانةُ أربعة محرّكاتُ حقنِ تُلائمُ لتَزويد النواتجِ بحدود 200 bhp، بينما يَشتقُّ الـ250 مغايرَ bhp قوَّته مِنْ ستّ إسطواناتِ.

الداخل الرائع الرياضي

إنّ التصميم الداخلي جديدُ أيضاً. بينما الوظيفية وتشغيل التفاصيلِ (ومثال على ذلك: - ضوء، تكييف، أنظمة إذاعية) مألوف مِنْ النماذجِ الأخرى، العديد مِنْ عناصرِ Eos الأساسية تطورات جديدةَ. هذه تتضمن قُمرة القيادة، يُشذّبُ البابَ والجانبَ اللجانَ ونظامَ المقعد الخلفي. Volkswagen يُلائمُ نشّطَ مقاعدَ الدخولِ السهلةِ إضافة إلى ذلك بشكل كهربائي للمرة الأولى: هذه "يَتذكّرُ" السائقَ ومواقعَ مسافرِ جبهةِ الجلوسِ الطوليةِ، ويَعُودُ إلى هذه - عندما المسافرون الخلفيون دَخلوا أَو غادروا العربةَ - في دفعِ a زرّ. عندما السقف مفتوحُ , a حجم مِنْ 205 لترِ متوفرُ؛ عندما مُغلقة، 380 لتر مِنْ فضاءِ stowage معروض. كقياسي , a قوَّة التي تُغلقُ نظاماً يَغْلقُ غطاءَ الصندوقَ المليمتراتِ الأخيرةِ بِضْعَة. أي خلال تحميل الفتحةِ يُكاملُ إضافة إلى ذلك إلى مقعدِ المقعدِ الخلفيِ.

Eos محدّدُ لكي يُطلَقَ في أوروبا في ربيع 2006؛ إنّ القاراتَ الأخرى تُقرّرُ إتّباع نفس سَنَةَ. السيارة سَتَنفتحُ a قطعة غواصةِ جديدةِ وسَتَضِعُ بين أي (غولف) وبي صنف (Passat).
يا من ملكتم مهجتي بهواكم لله رفقا فرحموا خفقاني

شكرا لك اخوي ابومهدي

abumhdi
21-01-2006, 09:16 PM
G 55
انت الأحلى :p


CL-Class
كلك ذووق

grandv8
العفو .. مشرفنا ..
ويسلموو ع الترجمة ،، :)

فديت الامارات
21-01-2006, 10:35 PM
مشكور اخوي
abumhdi :p

BoSaLem
21-01-2006, 11:22 PM
سياره أنييييييقه

يعطيك العافيه ابو مهدي

sayedco
22-01-2006, 01:46 AM
سيارة فاتنة :D

وايد حلوة ، رياضية جداً

شكراً على الصور أخوي

Mr_CoRvEtTe
22-01-2006, 04:13 AM
تسلم اخوي على الموضوع والصور والمعلومات

الهاوي جروب
22-01-2006, 05:48 AM
فظيييييييييييعه ماشاء الله

abumhdi
22-01-2006, 12:09 PM
فديت الامارات
العفو اخي :)

BoSaLem
تسلم ع الطلة

sayedco
كلك ذوووق

Mr_CoRvEtTe
العفو عيني

الهاوي جروب
انت الأحلى ،، :p