PDA

View Full Version : تدمير مستقبل الشباب في الشرق الأوسط


سيف الإمارات
07-07-2003, 07:21 AM
^1

هذا تقرير من معهد أمريكي متخصص في الشرق الأوسط
عن كيفية تدمير المستقبل للشباب في منطقة الشرق الأوسط
وأعذروني لأنه بالإنجليزي أسهل فهمه
وإذا تريدون ترجمته عليكم بموقع عجيب أو المسبار

Destroying the Future: Other Problems Affecting Youth in the Middle East

Lack of efforts to educate population in need for family planning; official denial of the seriousness of the problem.

Failure to perceive that the Middle East must train its youth to be globally competitive with youth in lead developing countries such as those in East Asia.

Breakdown and/or gross over-crowding of schools in many countries.

Underpaying of teachers in most countries and shift to lower cost, lower quality contract teachers in many Gulf states.

Severe cutbacks in the number or value of scholarships and education abroad.

Failure to modernize course programs and train students for real world jobs.

Shift to Islamic education in some states without regard to lack of relevance to real-world economic needs.

Retention of out-dated liberal arts programs in secular systems that do not train youth for real-world-jobs.

Near-automatic passing of students in some secondary and university education problems; dropping standards for secondary and university education in many countries. Corruption in others.

Failure to anticipate housing needs, plan for the impact of population growth.

Over-reliance on foreign labor in the Gulf states -- often coupled to cultural and economic barriers to the entry of younger nationals into the work force.

Failure to educate women and/or use them effectively in the labor force.

Use of state employment and the military to create meaningless "non-jobs" that do not develop skills or a work ethic.

Nepotism and influence create further "non-jobs".
Many of the jobs that do exist in the private sector are in service industries whose primary function is to increase the need for imports.

Exacerbation of ethnic and sectarian problems through discrimination against youth in "have not" groups.

Creation of systems that either mean years of waiting for jobs after education or years in non-productive jobs that destroy work ethnic, provide no real training, and waste educational skills.

Systematic lack of economic rewards for productivity and efficiency.

سيف الإمارات
08-07-2003, 08:43 AM
وهذه الترجمة بالعربي لذي يريد الإستفادة :D

تحطيم المستقبل: المشاكل الأخرى تؤثّر على الشاب في الشرق الأوسط

قلة الجهود لتعليم السكان في الحاجة لتحديد النسل؛ النكران الرسمي لجدية المشكلة.

الفشل لإدراك ذلك الشرق الأوسط يجب أن يدرّب شابه أن يكون تنافسي عالميا مع الشاب في دول التقدّم النامية مثل أولئك في شرق آسيا.

التعطّل و/ أو مجموع إجمالي إحتشاد أكثر من اللازم من المدارس في العديد من البلدان.

دفع قليلا المعلمين في أكثر البلدان والتغيير لتخفيض الكلفة، معلمي عقد ممتاز أوطأ في العديد من الدول الخليجية.

الإستقطاعات الحادّة في العدد أو قيمة المنح والتربية في الخارج.

الفشل لعصرنة برامج الفصل ويدرّب الطلاب لوظائف العالم الحقيقي.

إنتقل إلى التربية الإسلامية في بعض الولايات بدون إعتبار لقلة الأهميّة إلى حاجات العالم الحقيقي الإقتصادية.

يبرمج إحتفاظ الفنون المتحرّرة القديمة في الأنظمة العلمانية التي لا تدرّب شاب للوظائف الحقيقية العالمية.

المرور الآلي تقريبا من الطلاب في بعض مشاكل التعليم الجامعي والمدرسة الثانوية؛ المعايير المنخفضة للمدرسة الثانوية والتعليم الجامعي في العديد من البلدان. فساد في الآخرين.

الفشل لتوقّع الحاجات السكنية، يخطّط لتأثير نمو السكان.

الإعتماد أكثر من اللازم على العمل الأجنبي في الدول الخليجية -- زاوج في أغلب الأحيان إلى الموانع الثقافية والإقتصادية إلى دخول المواطنين الأصغر في القوة العاملة.

الفشل لتعليم النساء و/ أو يستعملهم عمليا في قوة العمل.

إستعمال التوظيف الرسمي والجيش للخلق "بلا معنى" غير الوظائف التي لا تطوّر المهارات أو أخلاق عمل.

محاباة الأقارب والتأثير يخلقان "غير وظائف أخرى".
العديد من الوظائف التي تجد في القطاع الخاصّ في صناعات الخدمات التي وظيفتهم الأساسية أن تزيد الحاجة للإستيرادات.

تفاقم المشاكل العرقية والطائفية خلال التمييز ضدّ الشاب في "ليس له" مجموعات.

خلق الأنظمة التي أمّا سنوات متوسطة من إنتظار الوظائف بعد التربية أو السنوات في الوظائف غير المنتجة التي تدمّر العمل العرقي، لن تزوّد أي تدريب حقيقي، وتهدر مهارات تربوية.

القلة المنظّمة للجوائز الإقتصادية لمعدل الإنتاج والكفاءة.